Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
regelgeving mistachterlicht
Ik was wat aan het zoeken op de rdw site, en toen kwam ik dit tegen:

Regelgeving mistachterlichten voor aanhangwagens

Aanhangwagens met een toegestane maximum massa van niet meer dan 750 kg moeten vanaf 1 juli 2006 zijn voorzien van ÃÂÃÂn of twee mistachterlichten. Deze verplichting geldt [size=18px]ongeacht[/size] het bouwjaar van de aanhangwagen.

Op deze regel geldt de volgende uitzondering: Als het voertuig dat de aanhangwagen trekt geen mistachterlicht heeft, hoeft de aanhangwagen ook niet voorzien te zijn van een mistachterlicht.

Aanhangwagens met maximum massa van > 750 kg

Voor aanhangwagens met een toegestane maximummassa van meer dan 750 kg geldt dat zij ÃÂÃÂn of twee mistachterlichten moeten hebben, als op het kentekenbewijs van de aanhangwagen [size=18px]een datum eerste toelating is vermeld van na 31 december 1997. Als de aanhangwagen eerder is toegelaten, is een mistachterlicht niet verplicht. [/size]

[size=12px]Dit is op zijn minst vreemd, of niet?[/size]
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
wat vreemd is

iedereen heeft zijn karretje op zijn naam moeten zetten door het kenteken registratiesysteem.

niemand wist van het mistlicht af maar is door de wet wel op gedrongen.

je bent verplicht om voor [size=18px]1 januari 2005 [/size]dit al te hebben.
zie hier http://www.anwb.nl/published/anwbcms/con...ht.nl.html

[size=18px]dit hebben ze al weten te rekken tot 01 juni 2006.[/size]

wat voor moeite is dit nou om iedereen met een karretje ff te informeren dat deze wetsregel er door heen is.
voor de apk krijg je ook zo'n schrijve dat je weer op moet komen.
en voor zo iets moet je het maar uit de lucht pakken

dat is pas vreemd
Antwoord
het leuke is dat er veel autos niet op voorbereidt zijn een mistlamp aan te sturen als de auto ook een mistlamp voert, nu zie ik dus regelmatig autos met een aanhangertje waarvan de mistlamp continu brandt(aangesloten via de constante stroomdraad dus) op deze manier moet je dus de contactdoos op de auto weer aanpassen op het gebruik van de mistlamp.
Je moet toch wat verzinnen als overheid he?
Heb zelf een caravan uit 1977 en hoef niet te voldoen aan deze verplichting, mijn aanhangertje daarintegen wel. hoe krom wil je het hebben?
Waarom dit onderscheid?
Is het minder erg in volle vaart achterop een caravan te knallen dan op een aanhangertje?
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Antwoord
Als het over krom gaat,........Hoe vaak is het zo mistig dat je een mistachterlicht aan moet hebben (zicht minder dan 50 meter) ? En hoe groot is dan de kans dat je met je caravan op pad bent?
Nee, dan al die eikels die met die pit aanrijden als er een beetje regen oid valt :evil:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Ja, verbieden lijkt me een stuk nuttiger dan verplichten...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)