Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 1986 loopt niet. Geen vonk?
#21
(9 May 2021, 18:04)TenBrick schreef: [Afbeelding: 8906861afc6495b14a838332b8deaa42.jpg]
De kabel aan het uiteinde is groen.
Daaronder is bruin/zwart, lastig te zeggen.
Verderop hangt nog een rode kabel

Die kabel hangt er bij mij niet in, die rode wel en dankzij Marc weet ik nu ook zijn functie.
Ik vind het vreemd dat die kabel aan het uiteinde een andere kleur heeft. Maar, er even vanuit gaande dat groen de originele kleur is, dan zou ik gokken op dit onderdeel:

[Afbeelding: fi6NaZq.png]

Onderdeel 46: "engine compartment light". Die heb ik nog nooit gezien, maar dit was wellicht een optie of uitrusting voor bepaalde markten.

Als ik het schema volg zou deze draad via zekering nr. 8 continu aan de 12 V moeten hangen. Als je een multimeter hebt zou je eens kunnen meten of er spanning op staat die verdwijnt als je die zekering eruit trekt. Of als je geen meter hebt met een lampje.

Goed om te zien dat de motor nu draait. Nog niet perfect, maar al een heel stuk beter dan helemaal niet. Succes!
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#22
(9 May 2021, 21:17)Grey240Polar schreef:
(9 May 2021, 18:04)TenBrick schreef: [Afbeelding: 8906861afc6495b14a838332b8deaa42.jpg]
De kabel aan het uiteinde is groen.
Daaronder is bruin/zwart, lastig te zeggen.
Verderop hangt nog een rode kabel

Die kabel hangt er bij mij niet in, die rode wel en dankzij Marc weet ik nu ook zijn functie.
Ik vind het vreemd dat die kabel aan het uiteinde een andere kleur heeft. Maar, er even vanuit gaande dat groen de originele kleur is, dan zou ik gokken op dit onderdeel:

[Afbeelding: fi6NaZq.png]

Onderdeel 46: "engine compartment light". Die heb ik nog nooit gezien, maar dit was wellicht een optie of uitrusting voor bepaalde markten.

Als ik het schema volg zou deze draad via zekering nr. 8 continu aan de 12 V moeten hangen. Als je een multimeter hebt zou je eens kunnen meten of er spanning op staat die verdwijnt als je die zekering eruit trekt. Of als je geen meter hebt met een lampje.

Goed om te zien dat de motor nu draait. Nog niet perfect, maar al een heel stuk beter dan helemaal niet. Succes!


Bedankt [mention]Grey240Polar [/mention] !
Ik heb wel een lampje in het motorruim hangen. Wellicht zou hij daarheen moeten. Zal het even nakijken, bedankt voor je zoekwerk!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
#23
Graag gedaan.
Oh, en met een mechanische benzinepomp hebben zekeringen 4 en 6 geen invloed op de benzinestroom, dus dat kan kloppen dat het niets uitmaakt voor het lopen van de motor of je die eruit haalt.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#24
(9 May 2021, 21:15)Marc1970 schreef: Dat die doorvoer stuk is kan je al van bovenaf zien, dan is t één bonk roest en zit alles scheef, op ca. 1/5 van deze site staan wat foto's van de constructie en hoe het mis kan gaan: http://cleanflametrap.com/transferPump.htm

En nee, je mag niet het stationair hoger zetten met de gaskabel. Dat is echt een hele gekke gedachte. Staat allemaal in de TP11740 hoe wel.

Gaat de choke netjes dicht en uit als je de knop indukt? ZIjn ook afstelgegevens voor, in het boek. De ophanging vd chokekabel kan wel s stuk of los zijn.


Zal eens naar de TP11740 kijken.
De ophanging van de chokekabel mist.
Het uittrekken en indrukken van de choke veranderd ook niks aan het toerental ;(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

(9 May 2021, 21:29)Grey240Polar schreef: Graag gedaan.
Oh, en met een mechanische benzinepomp hebben zekeringen 4 en 6 geen invloed op de benzinestroom, dus dat kan kloppen dat het niets uitmaakt voor het lopen van de motor of je die eruit haalt.


Oooh oké top!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
#25
Bij deze nog een linkje van mijn 240.
https://youtu.be/yporTBeY97M

Ben best tevreden over hoe ie nu loopt.
Volgende stap is apk klaar maken

Heren, bedankt voor jullie hulp en advies!
Ik ga me nog zeker verder verdiepen in Haynes en de TP11740.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvo 244 uit 1977 met alleen LPG skidje 16 10.564 5 January 2025, 19:54
Laatste bericht: BartJu
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 445 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  volvo 240 2.3i start lastig HendrikJan 4 521 13 December 2024, 13:55
Laatste bericht: HendrikJan
  Geen toeren kunnen maken (opgelost) superD 10 1.345 16 August 2024, 08:22
Laatste bericht: superD
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.127 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 822 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.244 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.642 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  Spacer nokkenas Volvo B200-B230. polestar-volvo 1 808 17 August 2023, 10:02
Laatste bericht: Marc1970
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.724 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)