Berichten: 24
Topics: 6
Lid sinds: Nov 2007
Ik heb deze wielen onder mijn 142 zitten. Welke sier doppen passen hier nu op? Die naafdoppen of die sierdoppen die het hele middendeel van de velg bedekken?
Geen mooiere klassieker dan een VOLVO klassieker !!!
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
je moet de sierdoppen hebben die je met een grote kruiskopschroef vastzet op een kleiner middendopje wat tussen je velg en remschijf klemt
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Klopt, maar er bestaan ook van die kleine naafdopjes, in combinatie met mooie moeren staat dat ook mooi:
Dit zijn wel andere (oude type) velgen maar het idee is het zelfde. Ik zoek ook nog steeds van deze kapjes, maar op de volvobeurs waren ze behoorlijk aan de prijs.
![[Afbeelding: gespoten%205,5J.jpg]](http://members.lycos.nl/volvofiel/hpbimg/gespoten%205,5J.jpg)
De grote doppen op deze velgen klikken om de uitstulpingen die je ziet zitten.
Deze doppen horen op jou velgen.
Laten verbreden en zo'n dopje erop, dat lassen kost bijna niets.
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Er past ook nog een grotere ring op die velg, bij het "dopje met kruiskopje", Amerikaanse Volvo's hebben die wel eens. Die op de foto lijkt ze te hebben nl. Ze volgen precies de velg, zelfde vierkante gaten, en glimmen (RVS).
Het naafdopje is voor de GL en 164 dacht ik.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 29
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2007
de grand luxe versies met B20E motor (in de usa E versies) hebben oorspronkelijk RVS naafdopjes, verchroomde dopmoeren en een RVS wielrand (origineel niet meer leverbaar). In de USA kom je ook RVS 'wieldoppen' met het relief van de velg vanaf '71 en die de hele velg afdekken en die met het bekende dekseltje met het kruiskopje worden vastgehouden. In de latere jaren zijn er ook in europa E versies geleverd, maar dat waren de injectie versie met lagere compressie (B20F)