Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ampere meter aanstuiten
voor mijn 142 vandaag een oliedrukmeter en amp meter gekocht 8) maar nu nog aansluiten ???
[Afbeelding: amp015fc3.th.jpg]
tussen welke draden moet de amp meter worden aangesloten?
achter op de meter zit een + en een - aasluiting maar zo makkelijk zal het niet zijn.....of wel.
wie kan me wijze raad geven ;D
Antwoord
jawel, zo makkelijk is het ;D ;D, kunt 'm op de dynamo zetten, ikzelf heb 'm op de verlichting gezet, rijd ik toch altijd mee aan ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
leuke metertjes.
Waar horen die te komen?

Wat betreft de ampere meter, volgens mij moet je die in serie schakelen, een voltmeter kan je paralel schakelen.
Althans zoiets staat me nog bij van natuurkunde lessen.
Antwoord
PP! schreef:jawel, zo makkelijk is het ;D ;D, kunt 'm op de dynamo zetten, ikzelf heb 'm op de verlichting gezet, rijd ik toch altijd mee aan ;D

nee let op!!! een volt meter kun je wel zo aansluiten maar een ampÃÂremeter moet inderdaad in serie staan anders fikt hij gelijk door
de dikke draad op je dynamo die meestal rechtstreeks naar je accu loopt moet je onderbreken en via dit metertje aansluiten
zorg wel dat je voldoende dikke draad neemt en dat hij nergens kan doorschuren ivm kortsluiting
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Dikke "+" draad loopt vanaf de dynamo naar de startmotor.
Besef wel dat door die draad de volledige stroom gaat.
Zeker als je alle gebruikers aan hebt.
Zoals de meter zelf al aangeeft kan dat aardig oplopen.
Neem dus echt een dikke kabel (minimaal dezelfde doorsnee als de draad die je onderbreekt)
En neem zware schuifstekkers.

Citaat:kzelf heb 'm op de verlichting gezet, rijd ik toch altijd mee aan

Maar dan meet je toch alleen het stroomverbruik van je verlichting ?

Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
ok,de dikke draad van de dynamo naar de startmotor,die zal dan ook wel over je contact slot lopen.
dat wordt puzzelen (hobby ;D) .
ik heb wel al een nieuw frontje gemaakt,dit kan ik onder de rand van het dashboard schroeven.
[Afbeelding: amp004wf9.th.jpg]
[Afbeelding: amp002mm4.th.jpg]

moet nog wel even zwart worden gespoten.
lekker een paar weken vakantie,kon je eindelijk aan dit sort dingen toe 8)
Antwoord
Die draad loopt niet over je contactslot.
Er blijft altijd spanning op die draad staan vanaf de startmotor tot aan de dynamo.
Het is dus de draad die samen met de hele dikke pluskabel op de startmotor gemonteerd is.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Temperatuur en bezine meter niet functioneel? leerling142 7 5.677 3 June 2010, 16:35
Laatste bericht: leerling142

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)