Topics: 288
Jambon schreef:ook wel aardig voor alles waar een M46 en verder in zit...http://www.cravingboost.com/products-sho...ifters.htm Ik denk er aan om er eeentje te bestellen, gezien de dollar ook, wellicht zijn er meer gegegadigden zodat er meer in 1x in de doos kunnen. Wellicht nog iemand met een BV ivm de BTW en zo..?
heb jij dat ding of heb je zelf iets gefabriceerd?
als je een beetje met een las apparaat en andere ijzerwaren overweg kunt en te tid voor lief neemt ben je denk ik voor de helft klaar als ik de foto's bekijk, maar gezien de koers op dit moment, alleen de douane moet er met z'n vingers vanaf blijven, die sleuteld immers ook niet mee..
Topics: 82
Als je gedeelte onder het draaipunt doorzaagt en er een stukje pijp tussen last heb je hetzelfde "short throw" effect.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Als je gedeelte onder het draaipunt doorzaagt en er een stukje pijp tussen last heb je hetzelfde "short throw" effect.
Het stukje pijp lassen (machine staal) en een lager plus asje (ook machine staal) monteren volg ik, maar waar zit het korter worden verstopt? Op de site wordt over meerdere afstelmogelijkheden gesproken.... En de kunststof schaaltjes draaien van ander materiaal (ik heb geen beschikking meer over een draaibank) zoe ook nog mogelijk moeten zijn, zitten de rubbers er dan nog tussen?
Topics: 82
Het ging mij alleen om het 'short throw' effect, dat kan je bereiken door de verhouding tussen de lengte onder en boven het draaipunt te veranderen. De pook onder het draaipunt langer maken is het meest praktisch.
Al die andere technische verbeteringen zou ik zo 123 niet na kunnen maken. Het is een mooi compleet product (niet nodig voor mij persoonlijk, als je de oude M40 gewend bent zijn alle andere poken 'short throw').
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
idd Marc, ik vermoed trouwens dat deze meneer een stelschroef in de kogel heeft gemaakt en de pook in de kogel laat schuiven zodat je over en kort traject de boven en onderlengte kunt variëren. Het lijkt me wel iets aangezien de M46 pook langer is en nu ook in de auto zit...