Topics: 7
Heel interessant verhaal om te volgen, Ben ook benieuwd, interessante tesy voor de lijm ook.
Als het goed gaat , komt dan te T4 behuizing om de hoek?
Topics: 3
Jerry schreef:Spannend, ik ben benieuwd.
Ik had ze ook al een keer of 4 gelijmd en had de beste resultaten met 2 secondenlijm.
Maar zo om het jaar ging er toch weer 1 los zitten.
Vertel eens wat meer over die bruine lpi injectoren, zijn die van Vialle?
Ik bedenk me net dat ik niet eens meer weet welke kleur ik onder de kap heb zitten.
Ze konden 50 pk aan dat weet ik wel.
Er zijn nu ook lpi injectoren leverbaar die tot een pk of 70 gaan maar die zijn niet orgineel Vialle en de software moet veranderd worden of zoiets.
Ik zal er eens kijken of ik nog kan vinden waar dat kon en waar dat was.
Vialle maakt natuurlijk zelf geen injectoren. Die zijn van Siemens, de witte en de bruine ook.
De bruine zijn geschikt voor 65PK. Een maat van mij rijdt een getunede T5R met 5 van deze injectoren.
Ik heb vandaag gereden met de bruine set, helaas het was geen succes, veeeeeel te rijk. zelfs na meerdere resets en een flink stuk rijden en een paar keer motor uit en motor weer aan.
Dus dan de witte er maar weer in. Het rijdt nu goed maar bij volle boost word het mengsel alsnog langzaam armer als de toeren stijgen.
Daar moet ik dan maar mee leven. Misschien met 2 verschillende boost niveaus rijden, laag op LPG, hoog op benzine.
De T04E komt er volgende zomer op. Mara ok dan geldt: hoge boost alleen bruikbaar op benzine.
Topics: 33
vialle zuigt, waarschijnlijk moet je naar agin (r'dam) om de nieuwe injectoren in te laten lezen. die computer ziet natuurlijk niet dat je er grotere injectoren ingezet hebt
nogmaals: mensen koop geen vialle lpi!
Topics: 33
voor of na de gasklep funs?
Topics: 3
Mocht iemand onderdelen nodig hebben van Vaille of technische advies bij tunen of problemen. Ik kan je helpen. Ik kan alle Vialle onderdelen leveren en heb een directe lijn met Vialle.
Ik kan in ieder geval aan aangeven dat simpelweg inkjectoren wisselen niet voldoende is voor hoge vermogens systemen. Voialle heeft verschillende systemen, waarbij mn de pompcapaciteit het kritische deel is bij hogere vermogens. Er ligt een omslagpunt bij 140 kW. Daarboven heb een andere pomp nodig om bij vol boost voldoende flow te hebben. Vaak wordt er voor gekozen om dan over te schakelen op benzine. Dit kan ingeprogrammeert worden, zodat dit automatisch gebeurt.
Jerom van Roosmalen
Mijnvolvo.nl
42 GT '79<br />240 GLT '88<br />240 SP '93
Topics: 6
242-turbo schreef:voor of na de gasklep funs?
Voor de gasklep. Heb zelf ook een 850R en een V70R gehad op LPI. Ik ben er zeer goed over te spreken.
Rijdt als een speer. Heb er nooit problemen mee gehad.