Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oprijbrug alternatieven
Hallo,

Ik gebruik al jaren oprijbruggen maar ze beginnen nu in verval te raken dus maar eens kijken wat er allemaal te koop is.

Dit kwam ik op Ebay tegen.
http://cgi.ebay.co.uk/mobile-lift-ramp-t...35af140b54
Ik weet het niet of ik me wel zo lekker zou voelen als ik er onder zal liggen zeker als de auto in zijn geheel er op staat. Volgens mij niet zo geschikt voor onze Volvo's.

En deze:
http://cgi.ebay.co.uk/HEIGHT-ADJUSTABLE-...35aef07d59
Ziet er mooi uit maar toch....

Zelf voel ik me niet lekker als ik onder mijn auto kruip die ergens mee omhoog geschroefd is. Ik denk dat ik altijd nog bokken als extra veiligheid zou gebruiken. Heeft iemand ervaring met een van deze producten? Of andere alternatieven, ideeën?

Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Antwoord
Die eerste zou ik inderdaad ook niet vertrouwen, zeker niet om de volledige auto op te zetten.
Tweede lijkt me dan veiliger.

Ikzelf kruip ook nooit onder een auto die gewoon op de krik staat. Niet dat ik zoveel jaren ervaring heb, maar ik heb toch al en stuk of 3 kriks het zien begeven, dan schrik je wel even ookal ben je gewoon de wielen aan het wisselen.

Ik heb 2 van die uitschuifbare pootjes van de Lidl, anders gebruik ik ook houten blokken, geen stenen allesinds want die kunnen barsten Smile
Ben ook zo een beetje aan het uitkijken naar een brug, maar dan zou het wel een tweepalenbrug zijn die verankerd wordt in de grond.
plsvolvoprojects.blogspot.com
Antwoord
Die eerste zag ik ook in een advertentie van rustbuster.nl, daar vraagt ie ruim 500 euro voor.
Ik zag de advertentie in Klassiek en Techniek magazine met een volvo 240 er op ;D, maar op de website kon ik niks vinden.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
ik zie dit als een "handige" oplossing om op locatie, rally e.d., wat te kunnen doen, maar niet iets waar je ens lekker onder kruipt, kan ook niet want het frame zit in de weg. Op VKB stond een mobiele brug met 2 kolommen welke aan een verankerde voet wordt geschroefd, wordt hydraulisch geheft, werkt als een garagebrug met als voordeel geen rijbanen als de conventionele 4 koloms versies. Je moet wel voor de vereiste fundering zorgen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Phoeh, zie nog niet mijn vriendin haar wiel zo verwisselen Big Grin

[Afbeelding: df36_35.JPG]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
of juist wel, goed voor je rug, maarruh, zijn r überhaupt vriendinnen die ook maar iets, behalve tanken aan een auto doen.. Wink
Antwoord
Yeps, melden dat er al een tijdje een lampje brandt...
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Arjan. schreef:Yeps, melden dat er al een tijdje een lampje brandt...

.. Wink (euh... ja dacht ut niet.. niet op gelet.. zou kunnen...)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  bediening kofferbakslot: alternatieven? Wimme 12 18.439 9 May 2019, 21:34
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)