Topics: 33
HansDAF schreef:Volgen mij moet ik er dan een hebben voor een 240 automaat (deze heeft toch een extra zenderaansluiting voor een electrische fan?)
alle soorten en maten zijn leverbaar. ook de normale zonder automaatkoeling kan een temparatuursensor aansluiting hebben
Topics: 28
Betekent automaatkoeling dat de capaciteit groter is? Of zijn er andere verschillen? ???
Als de capaciteit groter is draait dan de ventilator minder mee en dus minder verbruik?
Vanmiddag radiator gewisseld met die ik uit de turbo had gehaald, nieuwe thermostaat zat er al in.
Lekker nieuwe koelvloeistof erin, ruim een uur gedraaid, temperatuur exact in het midden, geen lekkages.
Oude radiateur zat helemaal vol met rommel, koelcapaciteit was gedaald tot nul. :'(
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
bij dezelfde afmeting koelblok gaat je koelwaterkoeling achter als er ook automaatkoeling in zit. laten we zeggen 30 ribben koelwater bij een normale radiator en bij een met automaatkoeling 5 ribben automaatkoeling en 25 koelwaterkoeling
oftewel, bij 30 ribben in dit voorbeeld heb je aanzienlijk meer koelcapaciteit maar ik denk dat je dat niet echt merkt
Dan geldt dit ook denk ik als er een airco radiateur voor zit ?
Wellicht verstandig om de grootste te nemen ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
vida zegt dat je 1266052 moet hebben voor tropen versie en handbak. maar die heeft weer geen aansluiting voor een sensor ;D
is even zoeken maar als je een brede versie wil (volgens vida niet nodig) zou ik de brede PRV variant 8602835 pakken van de eerste 760. kan alleen even niet zien of die een aansluiting voor de sensor heeft, volgens mij wel. voor b28e/f dus wel aansturing elek fan? wel even knutselen met aansluitingen
Topics: 38
Als degene die je op het oog hebt een koperen radiateur is heb ik nog wel een soldeertip voor een sensor.
Zelf heb ik er ook gewoon een sok op gesoldeerd waar een sensor in past.
Heb nog geen radiateur op het oog, ik ga gewoon een nieuwe bestellen bij de dealert
Het formaat moet ongeveer hetzelfde blijven, ik heb nog een intercooler die er voor zit
Keus genoeg, denk aan de 1346839 / 1346015-9
Topics: 17
Ik heb zelf een originele Blackstone Volvo radiateur (zo goed als nieuw) in mijn Turbo. Maar vlgs mij is dit de standaard versie en hij onvoldoende koelvermogen als je flink doorrijdt / in de file staat etc.
Mijn broertje heeft er eentje gekocht (geen idee meer waar) met een koperen binnenwerk, incl een extra (3e?)rij. Dat zou vlgs dat bedrijf zo horen op (alleen) de Turbo. Ik moet nog op zoek naar zo'n ding, maar let dus goed op!
Ik zou overigens eerder naar een goeie radiateurenrevisiefirma gaan dan de dealer -> ik dacht dat de dealer uiteindelijk alleen nog de standaardversie kan leveren en die is dan vast veel duurder dan eentje van een revisiefirma.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Dank voor de info, zal eens naar zo'n radiateurenboer op zoek gaan voor zo'n 3 rijen koperen radiateur