Berichten: 253
Topics: 36
Lid sinds: Mar 2007
Mooooie koekedoos! ;D
In het wit zijn ze ook erg mooi vind ik hoor!
Veel plezier ermee!
Even over die achterlichten:
Ik heb zelf ook eens de smalle achterlichten op de '82er vervangen door brede lampen die ik nog had liggen van mn vaders gesloopte 264 (weliswaar niet met dat extra blokje zoals jij hebt, maar de standaard bredere).
Hoe zit dat chroomstripje er precies op? Is dat een aftermarket plakstripje ofzo, en wat is de afmeting daarvan qua dikte bijvoorbeeld? Want mijn stripje is ook niet echt mooi meer...
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
ik denk als je gaat snuffelen in het profielenrek in de bouwmarkt dat je wel iets in aluminium tegenkomt. Op maat maken, polijsten...
Dit is een leuke "upgrade" om uit te voeren..
Berichten: 206
Topics: 13
Lid sinds: Nov 2010
wat is het verschil tussen GL en DL ? DL zal wel diesel zijn en GL gasoline ?
Mijn volvo is geen diesel dus is een GL ?  ik moet nog veeeel bijleren !
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 206
Topics: 13
Lid sinds: Nov 2010
Jambon schreef:Grand Luxe / De Luxe
beetje verschil in opties dan =)
Berichten: 253
Topics: 36
Lid sinds: Mar 2007
ja het verschil zit hem in optiepaketten en soms in motorinhoud / versnellingsbakken. De DL is luxer dan de L, GL is iets luxer dan de DL, GLE weer luxer dan de GL etc... . Dus je kunt een DL diesel, DL benzine, GL diesel, GL benzine etc... hebben. ;D
Jouw witte is dus een DL benzine. Geen diesel tanken dus 
Want het verschil zit zeker niet in brandstof!! ik ken ook iemand die ooit een benzine 240DL (leenauto) volgetankt heeft met diesel. Die wilde dus niet meer starten... ;D ;D ;D
@ Jambon. Goed idee! Inderdaad leuk om te doen. Je bedoelt een flinterdun alu stripje neem ik aan?
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Vincent244 schreef:@ Jambon. Goed idee! Inderdaad leuk om te doen. Je bedoelt een flinterdun alu stripje neem ik aan?
nou nee, het is een "rond" profiel, best halfrond, is erg buigzaam dus vooral moeilijk om strak te houden. Ik denk dat er ook wel "chromen" plakstrips met het juiste model zijn waarmee je dit kunt bereiken. Ik verwacht eigenlijk dat het zoiets is als ik af ga op het formaat op de foto..
Berichten: 253
Topics: 36
Lid sinds: Mar 2007
@ Jambon - Is dat alu profiel dan niet moeilijk om mooi te buigen om de hoeken? Dan krijg je toch knikken?
Dan denk ik dat het hier gaat om plastic plakstripje, of niet 'Wottel'?
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
kan beide, als je maar geduld hebt... plastic zul je vanaf een redelijke temperatuur moeten verwerken, alu eerst polijsten en dan met de lamp als buigmal vormen..
Berichten: 129
Topics: 8
Lid sinds: Nov 2005
Wottel schreef:Je bent naar deze auto gaan kijken ?
Yep, ik was de eerste die ging kijken. Ik heb reeds meerdere 244's DL gehad, B19A met M45.
De GL heeft een B23A met meestal M46 (was optie)
De GL heeft chroom in de sierlijsten op de bumper en andere spiegels dan de DL, de jouwe zijn niet meer origineel tenzij hij die heeft teruggezet.
De achterlichten zijn zeker apart (en ook mooi ja)
|