Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2010
Ik ben misschien van plan om een 245 gl usa uitvoering aan te schaffen. Mijn huidige volvo garagist waarschuwt mij voor afwijkende onderdelen op de Amerikaanse versie ten opzichte van de Europese 245. Volgens mijn garagist is het lastig om aan deze specifiek amerikaanse onderdelen te komen. Is het verschil in onderdelen gebruik groot? En zijn de amerikaanse onderdelen erg lastig verkrijgbaar (duur, lange levertijd).
Ik rij al wel jaren in oude volvo's maar heb van techniek geen verstand, dus alle hulp is welkom!
Berichten: 287
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2009
Valt wel mee. Wij hebben ook al 4 jaar een USA uitvoering en alle onderdelen zijn gewoon verkrijgbaar, overigens zijn er vele onderdelen hetzelfde voor de europeese uitvoeringen.
Soms moet er wat uit Zweden komen en dan duurt het inderdaad wat langer, maar wel verkrijgbaar.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Behalve uiteraard de koplampen zijn er kleine verschillen in de motor en de ontsteking van 76 tot 86 pakembeet. De US hadden de B21F (K jet) of B23F (vroege LH jet) met katalysator, met soms Chrysler ontsteking.
Alle onderdelen kan je vervangen door de Europese equivalenten, of uit de US laten komen natuurlijk (FCP, IPD). Als er al wat kapot gaat.
De ophanging heeft op ÃÃn of andere manier daar meer te verduren dan hier, de onderhoudsfilosofie is ook wat anders, en plamuren en overspuiten doen ze daar eerder dan hier.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2010
Dank voor jullie snelle reactie.