Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De baksteen van Elvis (242GL)
De witte station staat inderdaad vaker ter hoogte van de HUBO hier in delft.
Mijne staat meestal op het bagijnhof of inderdaad onder het spoor ter hoogte van de watertoren.

Er zit ook een klassieke volvo dealer/klusser aan het einde van de phoenixstraat en een klassiekercentrum aan de andere kant van het spoor, oude volvotjes genoeg dus
Antwoord
DopdeDouwer schreef:o.t.
De meeste van die studentenwrakken kan jet het beste gelijk in douwen Wink

nee, gracht is niet diep genoeg..

Elvis schreef:De witte station staat inderdaad vaker ter hoogte van de HUBO hier in delft.
Mijne staat meestal op het bagijnhof of inderdaad onder het spoor ter hoogte van de watertoren.

Er zit ook een klassieke volvo dealer/klusser aan het einde van de phoenixstraat en een klassiekercentrum aan de andere kant van het spoor, oude volvotjes genoeg dus

die klusser zit er ook al vreselijk lang..! (t'is trouwens begijnhof..)

zal onder de spoorbrug (istie al weg..?) wel rustig worden, was vroeger goedkoop overdekt parkeren, zo'n beetje de grootste carport ever..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
...en weer terug naar Elvis' baksteen... all shook up..
Antwoord
Let's return to the sender Big Grin
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
spoorbrug staat er wel nog. geloof dat t ook nog wel een jaartje of 4 minimaal duurt voordat hij weg is.
Ik zet de baksteen er liever niet, komt toch een hoop rotzooi naar beneden waardoor je auto smeriger is dan als hij buiten staat.

grachtje dat in de plaats van de brug schijnt te komen wordt waarschijnlijk maar 30cm diep... kun je nog niet eens een auto in kwijt.

het is trouwens wel bagijnhof in tegenstelling tot het vaker voorkomende begijnen (van de monniken)
Antwoord
Elvis schreef:Er zit ook een klassieke volvo dealer/klusser aan het einde van de phoenixstraat en een klassiekercentrum aan de andere kant van het spoor, oude volvotjes genoeg dus

Hoe heette die tent aan het eind van de Phoenixstraat ook al weer? Ik heb daar in 1997 (als derdejaarsstudent Techn. Nat.) een 244 GL van 1981 gekocht. Dat was een prima ding. De baas die er toen was is helaas ergens rond de eeuwwisseling overleden, ik kreeg een rouwkaart omdat ik in het klantenbestand zat. Ik zie dat het nu "Vespa Amazon Service" heet, vroeger heette het anders, "Delft Amazon Service ...". Doornbos? Van Doorn? Iemand?

Er was (is?) in Delft ook een tent die min of meer hofleverancier was (is?) van "bestuursbakken", de auto's van het bestuur van allerlei studentenvereningen en clubs. De Vereniging voor Technische Physica heeft jarenlang een Volvo 245 GL van 1984 gehad; het Corps had een verlengde Cadillac Fleetwood. Bij Technische Bestuurskunde hadden ze een knetteroude Mercedes 240D, en bij Industrieel Ontwerpen (hippies) hadden ze een CX LoadRunner. Man, ik word oud....
Antwoord
is dat de Fleetwood waar ze het dak vanaf hebben gezaagd..? 6 deurs cabriolet..?
Antwoord
over die knopjes:

Deze heb ik:
[Afbeelding: DSC07684.JPG]

Die ronde is gekoppeld aan de gele breedstralers achter mn grille
Die [rear fog lamp] zal binnenkort voor de mistlichten achter zijn, deze heb ik niet namelijk
En de [fog lamp] wordt dan voor de vierkante mist lichten die ik ook nog onder de bumper wil Smile

(de blauwe zijn (nog) nergens voor, af en toe een denkbeeldige turboboost... :Smile )

Die knoppen van de "electric Volvo" zijn overigens van een nieuwer model, iets ronder en ipv ingevreesde (?) letters voorzien van een plakplaatje. Jij en ik hebben nog de oude knoppen

Deze twee hebben volgens mij ook een ander soort achter plaatje... of is verkleur door de zon of gesleten... wel jammer...
[Afbeelding: DSC07685.JPG]
Antwoord
Yes ik ben dus opzoek naar zo'n groene fog lamp schakelaar!

die blauwe zouden ook al voldoen maar een mooie (tijdsechtere) knop met ingevreesde lettertjes is toch echt mooier.
Weet je toevallig of deze bij volvo te bestellen is of is het een thuisproduct.

De hofleverancier van bestuursbakken is geloof ik klassieker service op de spoorsingel, over het algemeen rijdt nu ieder bestuurtje met van die oude caddilacs, helaas geen cabrio's gezien. Corps heeft nog een of andere dikke GMC bus en geloof dat werktuigbouw wel in een oude volvo rijdt/heeft gereden.

groeten paul
Antwoord
Elvis schreef:Die blauwe zouden ook al voldoen maar een mooie (tijdsechtere) knop met ingevreesde lettertjes is toch echt mooier.
Weet je toevallig of deze bij volvo te bestellen is of is het een thuisproduct.

Ik heb ze op de VKB uit een "schakelaar grabbelbak" gevist €2,50
Je moet er dan wel op letten dat het lampje aan de achterzijde er nog inzit Wink
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een baksteen op lucht - 81' 244 GL Yezzz 30 19.348 2 November 2021, 17:32
Laatste bericht: Yezzz
  even voorstellen! (volvo 242GL 1979) RutgerK 13 8.453 20 October 2014, 22:33
Laatste bericht: RutgerK
  De witte baksteen :) Wottel 74 47.145 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)