Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frox en de gele 142S
Jambon schreef:weer zo'n doos... Big Grin is dit -30? -40?

Beide Wink

Voorzijde -40
achterzijde -30

Staat wat stoerder en voor de toekomst als er LPG in zou komen

Yellow240 schreef:Staan altijd goed die veertjes. Bij mij is de wegligging ook wel wat beter geworden. Heb al wel een keer een flinke klap in de rug gehad, en dan kom je tot de conclusie dat je eerst eigenlijk loeihard over drempels kon Tongue

Ik ben benieuw naar hoe het gaat worden want volgens mij zijn de huidige veren best wel slap (geworden)
Maar goed staan zal het zeker!
Antwoord
Waarom allemaal toch verlagen? Daar verpest je heel het door Volvo ingestelde weggedrag mee.

Gaat de slijptol er nog in voordat ze je ze eronder schroeft?

Antwoord
frox schreef:Beide Wink

Voorzijde -40
achterzijde -30

Staat wat stoerder en voor de toekomst als er LPG in zou komen

Ik ben benieuw naar hoe het gaat worden want volgens mij zijn de huidige veren best wel slap (geworden)
Maar goed staan zal het zeker!

eerder stugger, ze zijn ingeveerd en daardoor progressiever, waardoor enigzins stugger, maar de nw zijn zeker stugger. Heb je veel drempels in je omgeving..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Drk schreef:Waarom allemaal toch verlagen? Daar verpest je heel het door Volvo ingestelde weggedrag mee.

;D ;D Haha Zal niet nodig zijn denk ik

Jambon schreef:eerder stugger, ze zijn ingeveerd en daardoor progressiever, waardoor enigzins stugger, maar de nw zijn zeker stugger. Heb je veel drempels in je omgeving..?

Ja zou kan je het ook bekijken, hoe verder ingedrukt hoe meer tegendruk ze ook zouden moeten geven.
Maar dat gaat niet op voor de voorkant, die is ongeveer net zo hoog als van een XC90 Big Grin
Antwoord
Drk schreef:Waarom allemaal toch verlagen? Daar verpest je heel het door Volvo ingestelde weggedrag mee.

Volvo bood deze en andere zaken zelf ook aan in de eigen Competitions Parts en R-Sport afdelingen..

@Frox, houdt r rekening mee dat het camber positiever wordt als ie zakt, lees overstuur, nadat ik dit heb aangepast is dat sterk verbeterd.. de auto die voorheen op hetzelfde materiaal stond had dat niet, maar rolde op plattere banden, compenseerde dat dus. En ik had de enkele IPD stabi voor (plus tegenwoordig het 240 rietje achter..)

Anywho, als de boel tóch open ligt, je kunt de bovenste wishbone immers naar boven klappen.., paar flinke ringen van exact dezelfde dikte er achter, paar euro voor beter weggedrag..! max. 1,5 graad.. en tot 1 graad meer toespoor bij het uitlijnen, voor je begint ff een afspraak maken voor geval eea iets teveel uit het lood staat en het je banden kost.

Omdat je 1 cm verschil (voorlopig..) hebt tussen v-a, creëer je ook nog ens een aangepast caster...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:Volvo bood deze en andere zaken zelf ook aan in de eigen Competitions Parts en R-Sport afdelingen..

@Frox, houdt r rekening mee dat het camber positiever wordt als ie zakt, lees overstuur, nadat ik dit heb aangepast is dat sterk verbeterd.. de auto die voorheen op hetzelfde materiaal stond had dat niet, maar rolde op plattere banden, compenseerde dat dus. En ik had de enkele IPD stabi voor (plus tegenwoordig het 240 rietje achter..)

Anywho, als de boel tóch open ligt, je kunt de bovenste wishbone immers naar boven klappen.., paar flinke ringen van exact dezelfde dikte er achter, paar euro voor beter weggedrag..! max. 1,5 graad.. en tot 1 graad meer toespoor bij het uitlijnen, voor je begint ff een afspraak maken voor geval eea iets teveel uit het lood staat en het je banden kost.

Omdat je 1 cm verschil (voorlopig..) hebt tussen v-a, creëer je ook nog ens een aangepast caster...

Dus moet je dan per bout vd wishbone 3mm aan ringen plaatsen? Snap nu hoe je het camber kan meten!

Op zoek naar zo'n tooltje
Groeten, Boele
Antwoord
hmm..
Als je het aan de bovenkant opvult krijg je toch juist de verkeerde camber die je zou willen ???

Ooh wacht ik zie het al: je doet de ringen hier achter?

[Afbeelding: 2269163880102125362S600x600Q85.jpg]

Jambon schreef:@Frox, houdt r rekening mee dat het camber positiever wordt als ie zakt, lees overstuur, nadat ik dit heb aangepast is dat sterk verbeterd.. de auto die voorheen op hetzelfde materiaal stond had dat niet, maar rolde op plattere banden, compenseerde dat dus. En ik had de enkele IPD stabi voor (plus tegenwoordig het 240 rietje achter..)

Dan krijg je toch juist onderstuur?

Maar inderdaad een goeie tip!

Jambon schreef:Omdat je 1 cm verschil (voorlopig..) hebt tussen v-a, creëer je ook nog ens een aangepast caster...

Caster verandering zal wel meevallen, de verhouding 1:259 (wiebasis) --> 0,22 graden
Antwoord
Je doet de ringen tussen de wishbones (aan de kant van het motorruim)

Anders gaan je wielen juist zo staan: \0---0/ (lijkt zowaar nog op een voorkant van een oto!)

Caster lijkt me minder spannend, als ie aan beide kanten maar t zelfde is!

Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Je doet de ringen tussen de wishbones (aan de kant van het motorruim)

Anders gaan je wielen juist zo staan: \0---0/ (lijkt zowaar nog op een voorkant van een oto!)

Caster lijkt me minder spannend, als ie aan beide kanten maar t zelfde is!

Ja, ik had m door.
//===\\

Is het dan met opzet zo gemaakt dat als de voorkant inveert dat je eigenlijk steeds minder grip heb? Alhoewel er komt wel steeds meer gewicht op de wielen wat dus weer extra grip geeft. Maar in hoeverre dat tegen elkaar opweegt...???

Maar zo zullen er nog wel meer factoren zijn Smile

\\//[[]][]_\\//[[]]
Antwoord
Over die wielarm op de foto, de shims moeten niet onder dit deel van de bout. Ze moeten juist aan de andere kant, tussen de stang waar de wielarm om scharniert en de 'vooras'.
Hoe meer shims je ertussen stopt, hoe meer je de bovenste wielarm (en dus de bovenkant van het wiel) naar binnen trekt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% EduardW 36 21.336 23 January 2020, 12:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  de gele banaan; 245 uit 1976. jero 2 3.788 4 November 2010, 13:29
Laatste bericht: Dopski
  onze lieve gele zweedse tank da goose 16 10.573 28 June 2006, 13:53
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)