Houston we have a problem!!
Ik had gisteravond routinegetrouw mijn olie gepeild en kwam tot de conclusie dat ie wat erg laag stond opeens. Dus ik heb dat netjes aangevuld, kilometerstand genoteerd. Maar even in de gaten houden. Alle andere vloeistoffen waren op peil en dik in orde.
Vanochtend op de A7 rijdend richting school kijk ik in mijn binnenspiegel en ontdek wat rook achter de auto. Zeker met de snelheid a 120km/h vond ik dat wat vreemd (Hij rookt altijd wat vanwege de LPG). En net zo spontaan als het ontstaan was ging het weer weg.
Hmmm misschien toch iets te veel erin geknikkerd gisteravond en dat ie dat nu even opstooktâ¦..
In de stad aangekomen ontdek ik dat de temp opeens langzaam omhoog aan het kruipen is. Ik was bijna bij school dus hup alle (dak)ramen open en kachel op heet. Even wat warmte ontrekken van het systeem. De naald bleef uiteindelijk 5 mm onder het max steken.
Aangekomen geparkeerd en wel meteen mijn motorkap opengegooid. Alle riemen waren nog heel de waterpomp draaide, visco idem dito. Alleen het vaatje is leeg!! :o Radiator is ijskoud, onderste slang radiator leegâ¦.oftewel geen druppel koelvloeistof meer te bekennen in het systeemâ¦.
What the hell happened?!? ???
Ik ben iig blij dat ik een Volvo heb. Ik ben op plaats van bestemming aangekomen en hij reed zonder merkbare problemen, probeer dat maar eens met je (sl)opel. 8)
Maargoed en dan nu de hamvraag. Wat mankeert mijn beestje?
-Koppakking? (is nog geen jaar geleden al vervangen)
-Scheur cilinderwand?
â¦..wordt vervolgd.