19 February 2011, 22:58
Ja, dat is het ontluchtingsgaatje.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Koelsysteem komt niet (op de goede manier) op druk na vervangen koelvloeistof
|
20 February 2011, 00:47
Gaat niet lukken: m'n gereedschap ligt op de zaak (loods waar ik overdekt kan klussen. Zo vervelend....)
Morgen dus gewoon regelmatig knijpen. nogmaals bedankt en tot morgen. :-*
`88 245, B230K, M47
20 February 2011, 23:51
Maar even updaten: bij aankomst in Moergestel de kap open en weer even in de slang geknepen. kachel werkte daarna weer beter, maar niet als voorheen met de schuif in de hoogste stand. Het was dus goed uit te houden, maar zeker geen reden de jas uit te doen. Na de lunch was het weer flink minder. Dat vind ik vreemd, want de lucht zal niet naar beneden lopen maar (normaal gesproken) het hoogste punt opzoeken. De kachelwarmte blijft constant totdat de motor een tijdje niet heeft gedraaid.
Morgen eerst maar eens naar de thermostaat kijken en proberen te achterhalen waarom er ondertussen bijna een halve liter koelvloeistof is verdwenen. Morgen meer.....
`88 245, B230K, M47
21 February 2011, 00:20
lucht zoekt altijd het hoogste punt, dus denk ik dat je met het begin van een lekke koppakking zit. Motor laten warm draaien en een CO meter in het expansievat houden, meet je CO ? dan weet je al genoeg.
21 February 2011, 00:44
Check al ja alle aansluitingen in het water circuit. Hij kan ergens lekken, waardoor je water verliest.
21 February 2011, 00:53
johan laveyne schreef:......dus denk ik dat je met het begin van een lekke koppakking zit. Dat is, eerlijk gezegd, ook mijn idee. Uiteraard weet ik het graag zeker voordat ik de kop eraf trek (geen CO-meter bij de hand, APK-vriend eens lief aankijken) De lekkage is de reden geweest om de zaak te vervangen en op te schonen. Dat is nu opgelost.
`88 245, B230K, M47
27 February 2011, 21:06
Hmmm... Weer iets wijzer: Dit weekend 2x naar R'dam. Vandaag was het toch een stuk kouder dus halverwege maar weer eens de slang-knijp-truc uitgehaald. Bij aankomst in R'dam wilde ik dat (voor de zekerheid) nog eens doen en toen vond ik kleine spetters koelvloeistof op de slang tussen radiator en thermostaathuis, precies boven de open ruimte tussen de koeltunnel en de voorzijde van het blok. Dat is er tegenaan geslingerd door de fan. Nu nog uitvinden of de lekkage (dat lijkt me duidelijk) in de as van de waterpomp zit of in de radiator.
Wel vreemd dat dit nu pas toont. Vrees dan ook dat dit er gewoon bij is gekomen.
`88 245, B230K, M47
1 March 2011, 02:53
Heb je de thermostaat al omgedraaid, als de lucht niet weg kan, circuleert je koelwater ook niet en krijg je drukopbouw.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|