Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En toen een 960
#1
Olla,

Ik heb mijn 245 3 jaar lang gebruikt voor mn werk in die tijd heb ik er 100K bij gereden.
Om deze auto toch iets wat rust te gunnen had ik een V70 classic gekocht.
Mijn vrouw reed toen in een V40 maar vond de V70 wel lekker rijden (diesel-automaat).
Dus V40 verkocht, mijn schatje in de V70.
En ik weer in de 245 rustig rondkijken naar iets "nieuws" om vele kilometers te maken voor mn werk.
Ik wilde perse wel eens wat anders dan weer een volvo!
enkele vreemde merken bekeken maar niks leuks gevonden.......

En toen ineens: vond ik op internet een 960 TDI automaat van een bejaarde man (altijd binnen gestaan).
Ja ja ja bekend verhaal oud vrouwtje maar deze is echt waar, een buiten kans!
Hij is van 1991 en heeft 225K gelopen. De bodem ziet er uit als nieuw!
Dus auto meteen gekocht. Toch weer een volvo

[Afbeelding: Foto-DGWPYMEB-D.jpg]
[Afbeelding: Foto-XZNEN3S8-D.jpg]
[Afbeelding: Foto-4UHLXDPB-D.jpg]

Ga er nu ALLES aan doen met onderhoud en wil dan de komende tijd zorgeloos alleen maar kleine onderhouds beurtjes doen
Ben nu bezig met:
- olie
- versnellingsbak olie
- kardan olie
- rem olie
- distributie riem / brandstof riem / v-saren
- enz enz enz
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!
Antwoord
#2
Een 960 serie I, erg mooi. Zal wel wat anders rijden. Veel plezier ermee!

Grappig ik heb net mijn 960 serie II verkocht om weer 240 te kunnen rijden.... (die heeft niet binnen gestaan)
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Antwoord
#3
[Afbeelding: Foto-OQ7IVDAF-D.jpg]

jonge jonge wat een gedoe met die distributie + pomp riem.
De riem aan de trekken zijde spannen met de waterpomp (vooroorlogse tractor?)
allebei de nokkenas wielen zonder spie.

De 2e keer zal het allemaal wel veel makkelijker gaan nu ik weet hoe het moet.
Maar wat is een B21 blok toch makkelijk.

De automaat begint steeds beter te schakelen. er zat 20 jaar dezelfde olie in?
In het begin schakelde hij niet als ie koud was (het dorp uit in zn 1e versnelling vooraan in de file hahaha)

maar het rijd heerlijk op de snelweg (ik rij alleen maar snelweg) , hij is echt heel stil voor een oude diesel.
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!
Antwoord
#4
Leuke bak, nu nog een turbootje erop :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#5
TheSaint77 schreef:Leuke bak, nu nog een turbootje erop :-)


Nog een in de zin van een extra? Wink

Zie op de foto's namelijk wel wat IC buizen en een slakkenhuis naast he blok hangen :Smile
760 | Groen | Snel
Antwoord
#6
Het is idd een TIC maar kan me niet voorstellen hoe langzaam die 900's zijn zonder turbo
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!
Antwoord
#7
Sven245 schreef:Het is idd een TIC maar kan me niet voorstellen hoe langzaam die 900's zijn zonder turbo

Traag. Heb ooit eens een paar dagen een 740 diesel zonder turbo gehad. Inhalen op de snelweg en dan van 100 naar 120 was een ware happening.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
Zo.. dat is me een partij zeldzaam!
en duur indertijd. 120.000 gulden dus zo'n 55.000 euro en dat in 1991!
Ze zijn geloof ik maar 2 jaar gevoerd in Nederland.
[Afbeelding: 960-Diesel.jpg]
en dus in Nederland niet of nauwelijks verkocht
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
#9
***t_blijft_behelpen*** schreef:Zo.. dat is me een partij zeldzaam!
en duur indertijd. 120.000 gulden dus zo'n 55.000 euro en dat in 1991!
Ze zijn geloof ik maar 2 jaar gevoerd in Nederland.
[Afbeelding: 960-Diesel.jpg]
en dus in Nederland niet of nauwelijks verkocht

Dat zijn inderdaad nog eens prijzen! Leuke is wel dat je ze nu voor een habbekrats koopt ;D.
Ik weet nog dat de 760 GLE uitkwam in 1982......kostte toen net geen ton.
Voor de jeugdigen onder ons......+/- 45000 euro
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#10
WWWWWWHHHHHHAAAAAA 120.000 gulden :o
ik durf niet meer te vertellen wat ik ervoor betaald heb....... :Smile
maar je moet deze auto onder je budget kopen dan heb je nog wat voor de brandstof ;D

maar het is ook wel een leuke auto voor die leeftijd:
- verwarmd leer
- electrische ramen / (verwarmde) spiegels
- electrisch schuif / kantel dak
- automatische airco
- en meer van die dingen
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  En toen had ik opeens een Volvo..... BrouwerLease 3 3.195 15 October 2016, 21:17
Laatste bericht: Arn02
  En toen had ik mijn 6e Volvo ... henqui 10 5.935 11 April 2009, 18:06
Laatste bericht: henqui
  En toen had ik mijn derde Volvo..... thuur 247 109.559 4 April 2009, 09:54
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)