Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Echt gaaf gedaan, mijn groene 142 houd het bij 140km voor gezien of beter gezegt dan houd ik het voor gezien ;D.
Ik ben wel benieuwd naar een filmpje met die grote wielen.
Wat is de band en velgmaat trouwens van die grote wielen?
Het staat hem wel erg goed ;D.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Jerry schreef:Echt gaaf gedaan, mijn groene 142 houd het bij 140km voor gezien of beter gezegt dan houd ik het voor gezien ;D.
Ik ben wel benieuwd naar een filmpje met die grote wielen.
Wat is de band en velgmaat trouwens van die grote wielen?
Het staat hem wel erg goed ;D.
Ja precies! ik heb een keer 150 op de teller gehaald/gedufd en toen poepte ik alle kleuren

;D (hij wilde wel harden maar ik niet)
De velgen zijn 18" 7,5J
En de banden die er nu op zitten zijn 225-40-18
Filmpje en foto's komen als de klus geklaard is, daar hoef je niet bang voor te zijn
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
frox schreef:Ja precies! ik heb een keer 150 op de teller gehaald/gedufd en toen poepte ik alle kleuren
;D (hij wilde wel harden maar ik niet)
De velgen zijn 18" 7,5J
En de banden die er nu op zitten zijn 225-40-18
Filmpje en foto's komen als de klus geklaard is, daar hoef je niet bang voor te zijn 
Dan zou ik hem maar es uit laten lijnen!
Zonder moeite reed ik 180kmh met de 1800. Ook prima met 1 hand aan het stuur hoor!
Groeten, Boele
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Ik ben gewoon niet zo dapper. en ik heb ook geen cape
Er moeten ook nog een nieuwe band (dus 2) omheen dus ballanceren en uitlijnen staat al op het programma
Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Boele schreef:Dan zou ik hem maar es uit laten lijnen!
Zonder moeite reed ik 180kmh met de 1800. Ook prima met 1 hand aan het stuur hoor!
Zat niet zozeer in het uitlijnen maar in de oude lubbers (kijk de foto's maar eens die al voorbij zijn gekomen).
Berichten: 9.910
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Voor de 140 fusees is wel speling toegestaan, maar die wordt niet in mm gegeven, maar in totaal toelaatbare lengte. Deze meet je als de auto normaal op z'n wielen staat.
Type 1 (zonder veer) mag 99.3 mm zijn, type 2 met veer (te herkennen aan een extra hoedje) mag 113 mm zijn.
Volvo heeft daar 2 special tools voor, 2967 en 2968.
Voor de APK komt daar nog 1 mm bij (axiaal en radiaal)!
Voor de 240 fuseekogel staat Volvo 3 mm speling (axiaal) toe. Ik denk dat de 140 fusee ook zoiets mag hebben.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ja ik heb het gezien in de greenbook. Ook zie ik dat er een tool is om de fusee('s) te vervangen een soort minipersje/lijmklem; toolnummer 2699 (aangevuld met 2700 (eruit) of 2701 en 2703(erin)).
Maar de fusee (eentje iig) is overleden, rubber gescheurd, dus kan tool 2699 dan worden vervangen door tool
http://nummer 1(voor eruit) en een zelf gefabriceerde pers bijvoorbeeld een lijmklem (voor erin)? Of heeft iemand zoiets te leen?
Overigens is er nog maar Ã
Ã
n type onderste fusee te koop (zonder veer).
Berichten: 9.910
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Tool no. 1, yeah. Als de kogel nog niet weggeroest is, kan je er met nieuw molyvet en een hoesje weer een acceptabel geheel van maken.
Ik denk niet dat je er komt met een lijmklem. De 2699 ziet er onschuldig uit maar ik vermoed dat die een aardige noot kan kraken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Mmm in dat geval eerst eens kijken waar je zo'n hoesje kan scoren.
anders een paar spontane ingevingen:
- betreffende arm van de auto afhalen en in de bankschoef.
- losse bankschoef meenemen naar de auto :/
- twee lijmklemmen geassisteerd met tool no. 1. (geen idee of de onderkant van de fusee dat kan hebben)
- met het gewicht van de auto in de draagarm krikken (draagarm fixeren).
De eerste lijkt me de beste kan er meteen netjes een verfje langs
Berichten: 9.910
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Met de bankschroef maak je nog de meeste kans. Kogel in de vriezer, arm opwarmen, van dattum.
Wat ook wel aardig klinkt is de hoes er tijdelijk afhalen en dan een grote dop, over de kogel heen, op de behuizing zetten en dan erin met de BFH.
Beloon jezelf met een sticker:
http://www.bfhgarage.com/decals.htm
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969