Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Automaatbak op D6
Wat de RDW betreft, je moet inderdaad opnieuw keuren voor kenteken.
Je wijzigt immers je brandstofsoort ,cilinderaantal en gewicht.
Wellicht dat iemand nu oppert "bij de APK hoeft niet meer gekeken te worden naar cilinderaantal en of brandastofsoort" .
Dat kan misschien wel wezen maar de APK-eisen zijn MINIMUM-regels, die de monteur/keurmeester moet controleren om een auto veilig aan het verkeer te laten deelnemen.Dat je je 4-cilinder 140 PK vervangen hebt voor (doe eens gek) 4-cilinder 400PK kan zo'n goede man immers niet vermoeden.Zeker als hij geen merk-specifieke kennis heeft.

Het blijft dus de verantwoordelijkheid van de eigenaar dat de auto voldoet aan de kenteken-kenmerken en uiteraard aan de wegenverkeerswet.De grap die ik had was dat m'n 265 nog op duits kenteken stond en de RDW de auto ÃÃrst als V6 benzine wilde keuren en daarna pas als diesel......De TUV wilde de auto wel keuren als diesel (de auto had immers al een duitse brief, lees ; kenteken).
Daarom heb ik na de ombouw de TUV uitgenodigd op de zaak om de auto te komen keuren.(TUV keurde toen nog mobiel) en na goedkeuring TUV heb ik toen de auto door RDW laten overzetten op NL kenteken.

In jouw geval moet je je auto rechtstreeks bij de RDW laten herkeuren en even letten op een paar zaken;
Ze weten graag wat er gebeurd met "ons"wagenpark en handig is om je plannen eerst even voor te leggen.
Er is namelijk een kans dat je uitgenodigd wordt de auto even te tonen vóór de ombouw en aan te tonen uit welke auto/wrak de donorspullen komen.(regeling samengestelde auto's)Die gasten zijn gek op administratie en als je dat spel meespeelt heb je het wat makkelijker.Ook is het handig om type-goedkeuringen te kennen van 240's op diesel uit het bouwjaar van je te verbouwen auto.
Dat was voor mij nog een hele tour bij de TUV omdat er in '78 nog geen diesels werden ingebouwd.Via Volvo-Duitsland heb ik toen op papier gekregen dat de carrosserie en ophanging tussen '78 en de eerste diesels niet veranderd is en er dus geen constructief bezwaar was tegen goedkeuring (of woorden van gelijke strekking)

Al met al lijkt het een heel gezeur maar als je eerst goed informeert bij het keuringsstation waar je de keuring uiteindelijk wilt doen sla je de goede weg in. Noteer altijd wie je gesproken hebt, dat kan later de zaak ook wat versoepelen als er verschil van mening ontstaat.
Antwoord
Dank wederom, 240diesel ! Het wordt een mooie zomer denk ik :-)
[Afbeelding: Volvo_240_GL_Diesel_D6_eerstkoffie.jpg]
Antwoord
Dank ! Weet het verschil. Lock-up zet de koppelomvormer vast bij bepaalde snelheid en constant 'gedrag'. OD is een (losse) extra 'bak'. Anders zou het gewoon 4-traps heten :-)
Zag op MP een amerikaanse 245, met een (later gemonteerd) TIC-blok, gekoppeld aan een ZF-4traps automaatbak. Modern spul, die zal vast ook lock-up hebben.
Voorlopig laat ik in mijn project gewoon de M47 achter de D6 hangen. 5 traps :-)
[Afbeelding: Volvo_240_GL_Diesel_D6_eerstkoffie.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Revisie automaatbak v70 '01 Jed 2 5.247 13 April 2015, 07:41
Laatste bericht: edwin
  Aandrijving automaatbak valt som tijdelijk weg Jed 2 4.359 23 August 2014, 17:50
Laatste bericht: Marc1970
  demontagetips en beste manier van opslaan automaatbak (AW71L) Stevves 4 11.378 6 June 2014, 13:07
Laatste bericht: Marc1970
  Parkeerrem werkt niet meer (BW35 automaat) + slangetje automaatbak over ZOAB 3 4.443 13 September 2013, 12:06
Laatste bericht: ZOAB
  slippende automaatbak peter45 2 3.312 6 April 2013, 18:27
Laatste bericht: peter45
  Automaatbak MR skindeep 2 2.723 22 September 2012, 12:19
Laatste bericht: skidje
  automaatbak BW35 geeft behoorlijk harde klap bij schakelen lyries 8 7.595 3 October 2011, 19:41
Laatste bericht: volvodutchy
  Welke automaatbak is dit? Jed 3 3.230 18 June 2011, 15:51
Laatste bericht: Jed
  welke automaatbak op 262c? gold 12 7.547 2 May 2011, 09:40
Laatste bericht: oudevolvo
  Niet starten, na rommelen aan selector automaatbak wel Eric Q 5 4.121 12 September 2010, 09:59
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)