Topics: 69
Het pingpongen tussen het Planbureau voor de Leefomgeving en de FEHAC is in volle gang.
Positief aan het geheel: De discussie gaat over data
Zie ook mijn
update comment
Topics: 7
Wat een belabberde brief van de Fehac toch weer. Dat van het PBL komt nog behoorlijk goed beargumenteerd over, dat van de Fehac komt maar halfbakken en impulsief opgesteld over. Ik denk dat de Fehac iets tà snel gehapt heeft nu.
BartWillem schreef:Wat een belabberde brief van de Fehac toch weer. Dat van het PBL komt nog behoorlijk goed beargumenteerd over, dat van de Fehac komt maar halfbakken en impulsief opgesteld over. Ik denk dat de Fehac iets tà snel gehapt heeft nu.
Eens! Ze roepen dat PBL al na 2 dagen met een reactie komt. Maar die is wel een stuk beter dan de reactie die de FEHAC vervolgens nog twee dagen later geeft.
Is dat een compliment van FEHAC aan PBL dat ze na 2 dagen al zo reageren? Of jaloezie? Ik vind het niet echt een herhaling van zetten van PBL. Ze gaan wel degelijk inhoudelijk op een aantal punten in. Op een aantal overigens ook niet. Natuurlijk zal ieder van de partijen de punten naar voren halen waarin ze denken aan te kunnen tonen dat de ander ernaast zit. Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar het vervolg.
Topics: 7
De PBL geeft zelfs een aantal foutjes toe, doen toenaderingen maar maken vooral gehakt van de Fehac-bevindingen (en dat lijkt ook 100% terecht te zijn zelfs). Het PBL gaat op álle bevindingen van de Fehac in, terwijl de Fehac maar op 2-3 punten inhaakt met zeer matige argumentatie en vervolgens komen ze met een extreem flauwe drogreden dat het PBL nooit eerder op de toenaderingspoging van de Fehac waren ingegaan (wat ook nog eens best irrelevant is om nu te vermelden). Hier had veel meer in gezeten.
Topics: 5
Kan iemand samenvatten hoe de vlag er inmiddels bij hangt? Ik ben het spoor bjister
244 GL 1980 (met splinternieuwe APK tot november 2014!)
Volgens mij is mijn blogpost van 28 november
Wat zou de oldtimer regeling voor wegenbelasting worden? nog steeds wel redelijk de stand van zaken, zeker als je ook alle update comments doorleest.
De korte versie:
- Er komt een regeling (moties aangenomen)
- Het is onduidelijk hoe die eruit komt te zien (voorstel van Weekers aan de kamer in Q1)
- KNAC lijkt aan te sturen op ouder dan 30 voor benzine en LPG en ouder dan 35 voor diesel = belastingvrij
- FEHAC gaat vooral tegen het rapport van het planbureau in en heeft geen stelling genomen
- Staatssecretaris Weekers (financiën) wil geld zien van alle dagelijkse rijders ongeacht leeftijd auto
- Minister Schultz van Haegen (infrastructuur & milieu) benadrukt dat het een milieumaatregel is
Nog weer een update comment:
Krimp oldtimer vloot: stijging export, daling import.
Geen wezenlijke verandering van de stand van zaken, alleen relevante informatie.
Wel een beetje oud nieuws, want getallen zijn van eerste helft 2012.
Maar goed, als de krimp al zichtbaar was voor de aankondiging in het regeerakkoord.....
Topics: 55
Topics: 176
Bassius schreef:http://spotlight.excite.nl/toch-geen-weg...4389.html#
??
Is een bericht van Nov 2012....
Of ben ik nou zo gek?
??
Topics: 55