Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Het pingpongen tussen het Planbureau voor de Leefomgeving en de FEHAC is in volle gang.
Positief aan het geheel: De discussie gaat over data
Zie ook mijn update comment
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Wat een belabberde brief van de Fehac toch weer. Dat van het PBL komt nog behoorlijk goed beargumenteerd over, dat van de Fehac komt maar halfbakken en impulsief opgesteld over. Ik denk dat de Fehac iets tà snel gehapt heeft nu.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
BartWillem schreef:Wat een belabberde brief van de Fehac toch weer. Dat van het PBL komt nog behoorlijk goed beargumenteerd over, dat van de Fehac komt maar halfbakken en impulsief opgesteld over. Ik denk dat de Fehac iets tà snel gehapt heeft nu.
Eens! Ze roepen dat PBL al na 2 dagen met een reactie komt. Maar die is wel een stuk beter dan de reactie die de FEHAC vervolgens nog twee dagen later geeft.
Is dat een compliment van FEHAC aan PBL dat ze na 2 dagen al zo reageren? Of jaloezie? Ik vind het niet echt een herhaling van zetten van PBL. Ze gaan wel degelijk inhoudelijk op een aantal punten in. Op een aantal overigens ook niet. Natuurlijk zal ieder van de partijen de punten naar voren halen waarin ze denken aan te kunnen tonen dat de ander ernaast zit. Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar het vervolg.
De PBL geeft zelfs een aantal foutjes toe, doen toenaderingen maar maken vooral gehakt van de Fehac-bevindingen (en dat lijkt ook 100% terecht te zijn zelfs). Het PBL gaat op álle bevindingen van de Fehac in, terwijl de Fehac maar op 2-3 punten inhaakt met zeer matige argumentatie en vervolgens komen ze met een extreem flauwe drogreden dat het PBL nooit eerder op de toenaderingspoging van de Fehac waren ingegaan (wat ook nog eens best irrelevant is om nu te vermelden). Hier had veel meer in gezeten. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Kan iemand samenvatten hoe de vlag er inmiddels bij hangt? Ik ben het spoor bjister
244 GL 1980 (met splinternieuwe APK tot november 2014!)
Volgens mij is mijn blogpost van 28 november Wat zou de oldtimer regeling voor wegenbelasting worden? nog steeds wel redelijk de stand van zaken, zeker als je ook alle update comments doorleest.
De korte versie:
- Er komt een regeling (moties aangenomen)
- Het is onduidelijk hoe die eruit komt te zien (voorstel van Weekers aan de kamer in Q1)
- KNAC lijkt aan te sturen op ouder dan 30 voor benzine en LPG en ouder dan 35 voor diesel = belastingvrij
- FEHAC gaat vooral tegen het rapport van het planbureau in en heeft geen stelling genomen
- Staatssecretaris Weekers (financiën) wil geld zien van alle dagelijkse rijders ongeacht leeftijd auto
- Minister Schultz van Haegen (infrastructuur & milieu) benadrukt dat het een milieumaatregel is
Nog weer een update comment: Krimp oldtimer vloot: stijging export, daling import.
Geen wezenlijke verandering van de stand van zaken, alleen relevante informatie.
Wel een beetje oud nieuws, want getallen zijn van eerste helft 2012.
Maar goed, als de krimp al zichtbaar was voor de aankondiging in het regeerakkoord.....
http://spotlight.excite.nl/toch-geen-weg...4389.html#
Bassius schreef:http://spotlight.excite.nl/toch-geen-weg...4389.html#

??

Is een bericht van Nov 2012....
Of ben ik nou zo gek?

??
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Oh ja, *** :'(

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.218 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.573 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.536 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)