20 January 2013, 15:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 February 2013, 20:53 door Nico244GLE.)
Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Nico, 27 jaar oud en woonachtig op de grens tussen Overijsel en Drenthe. Ik zit altijd al met auto's te prutsen en heb net mijn Cadillac Project afgerond (http://www.dutchcadillac.nl/forum/viewto...=29&t=1493)
Sinds december 2011 ben ik eigenaar van een Volvo 244 GLE, op LPG. Ik heb er ongeveer een jaar met veel plezier in gereden, en ik ben nu begonnen aan een nieuw project. Ik ga een Chevrolet 5.0L (305CI) V8 motorblok in mijn volvo bouwen. Nu leek het mij wel leuk om de voortgang van dit project via dit forum te beschrijven.
[ATTACH=CONFIG]123[/ATTACH]
Na wat speurwerk kwam ik uit bij JTR.com. Dit is een bedrijf in Amerika dat bedrijfsmatig V8 motoren in Volvo's bouwt. Denk hier niet aan een of ander west coast customs bedrijf, maar aan een bedrijfje dat op een zo rendabel mogelijke manier v8en in personen autos bouwt. Hier heb ik een manual besteld waar tips en trucs in staan.
Onlangs heb ik een Chevrolet Caprice 5.0 gekocht als donor auto. Deze had een goedlopende v8 motor en de zo belangrijke 4-traps automaat.
[ATTACH=CONFIG]121[/ATTACH]
Hier heb ik de motor uitgetakeld en schoongemaakt. Orgineel heeft deze motor een injectie syteem. Dit wordt vervangen door een carburateur. Hiervoor heb ik een ander spruitstuk gekocht en een 4 traps carburateur
[ATTACH=CONFIG]122[/ATTACH]
Ik heb ook het motorblok en de versnellingsbak uit de volvo gehaald, tevens zoveel mogelijk de motorruimte kaal gemaakt om ruimte te maken voor de 8 cilinders.
[ATTACH=CONFIG]124[/ATTACH]
Momenteel ben ik aan het onderdelen verzamelen, er moeten nogal een aantal onderdelen vervangen worden, denk hierbij aan stabilisatorstang, automaatpook (voorheen schakelpook), passende motorsteunen, spruitstuk, carburateur, lpg mixer en radiateur.
De grootste ingrijping in de volvo is dat de tunnel moet worden vergroot, om voldoende ruimte te bieden aan de automaat van de chevy. Deze heb ik uitgeklopt met een hamer, was wel even zweten.
Ik wacht nu nog op een motortakel en als die binnen is dan ga ik proberen of het een beetje past.
Ik ben Nico, 27 jaar oud en woonachtig op de grens tussen Overijsel en Drenthe. Ik zit altijd al met auto's te prutsen en heb net mijn Cadillac Project afgerond (http://www.dutchcadillac.nl/forum/viewto...=29&t=1493)
Sinds december 2011 ben ik eigenaar van een Volvo 244 GLE, op LPG. Ik heb er ongeveer een jaar met veel plezier in gereden, en ik ben nu begonnen aan een nieuw project. Ik ga een Chevrolet 5.0L (305CI) V8 motorblok in mijn volvo bouwen. Nu leek het mij wel leuk om de voortgang van dit project via dit forum te beschrijven.
[ATTACH=CONFIG]123[/ATTACH]
Na wat speurwerk kwam ik uit bij JTR.com. Dit is een bedrijf in Amerika dat bedrijfsmatig V8 motoren in Volvo's bouwt. Denk hier niet aan een of ander west coast customs bedrijf, maar aan een bedrijfje dat op een zo rendabel mogelijke manier v8en in personen autos bouwt. Hier heb ik een manual besteld waar tips en trucs in staan.
Onlangs heb ik een Chevrolet Caprice 5.0 gekocht als donor auto. Deze had een goedlopende v8 motor en de zo belangrijke 4-traps automaat.
[ATTACH=CONFIG]121[/ATTACH]
Hier heb ik de motor uitgetakeld en schoongemaakt. Orgineel heeft deze motor een injectie syteem. Dit wordt vervangen door een carburateur. Hiervoor heb ik een ander spruitstuk gekocht en een 4 traps carburateur
[ATTACH=CONFIG]122[/ATTACH]
Ik heb ook het motorblok en de versnellingsbak uit de volvo gehaald, tevens zoveel mogelijk de motorruimte kaal gemaakt om ruimte te maken voor de 8 cilinders.
[ATTACH=CONFIG]124[/ATTACH]
Momenteel ben ik aan het onderdelen verzamelen, er moeten nogal een aantal onderdelen vervangen worden, denk hierbij aan stabilisatorstang, automaatpook (voorheen schakelpook), passende motorsteunen, spruitstuk, carburateur, lpg mixer en radiateur.
De grootste ingrijping in de volvo is dat de tunnel moet worden vergroot, om voldoende ruimte te bieden aan de automaat van de chevy. Deze heb ik uitgeklopt met een hamer, was wel even zweten.
Ik wacht nu nog op een motortakel en als die binnen is dan ga ik proberen of het een beetje past.

