16 May 2011, 23:19
Nedjes, nu nog ledjes..
|
Frox en de gele 142S
|
|
16 May 2011, 23:21
Jambon schreef:Nedjes, nu nog ledjes.. Sow jij bent snel! binnen de minuut ;D Die ledjes vind ik echt te duur... Dit geeft voorlopig nog wel genoeg licht
Volvo 142S - 1973
Felix
16 May 2011, 23:23
Echt 'n lekkere bak man! Het wordt tijd dat ik bij de 16/17/18" club kom
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
16 May 2011, 23:25
frox schreef:Sow jij bent snel! binnen de minuut ;Dplak dan iig van die alutape op je "spiegels", scheelt ook veel..
16 May 2011, 23:31
Jambon schreef:plak dan iig van die alutape op je "spiegels", scheelt ook veel.. Ze branden niet allemaal gelijk omdat ze elk een ander reflectortje hebben en de ene nu dus ook een dublo-lampje is... Eigenlijk ook nog ergens een mistlicht inbouwens
Volvo 142S - 1973
Felix
18 May 2011, 18:28
Als je de middelste weer als mistlamp wil laten funktioneren maar ook prettig vind dat ze met het remmen aan gaan, moet je een diode tussen je remlicht en mistlamp doen. Als je de mistlamp aan doet gaan je remlichten niet branden, maar bij remmen gaan je mistlampen wel branden.
Ik zat even vooruit te denken: ooit gaat de huidige uitlaat eronder vandaan vallen
![]() Met welke zou ik hem dan vervangen? En dan met het spruitstuk: 4-2-1: ![]() of 4-1: ![]() Ik zo'n aluminium inlaatspruitstukje ook al aangeschaft: ![]() Dus dat zal wel passen. Verder naar achter zal het dan wel een "gewoon" een Simons worden, met bijpassend koppelstuk voor aan het spruitstuk. Maar wat is nou het grootste verschil in de 4-2-1 en de 4-1 uitlaat? De een geeft meer koppel de ander meer pk? onderin / bovenin de toeren? De standaard gietijzeren spruitstuk is toch eigenlijk al een 4-2-1? Tenminste het van 4 naar 2 gedeelte de 2 naar 1 zit dan in de uitlaat.
Volvo 142S - 1973
Felix
14 June 2011, 00:21
Ik zou voor een 4-2-1 gaan, het gaat bij de uitlaat immers om de zogenaamde "flow"
Ik kan mij zo voorstellen dat bij de 4-1 er wat wervelingen ontstaan op het punt van samenkomen, deze is bij 4-2-1 ook aanwezig maar wat minder extreem omdat dit in twee fasen gaat. Ik heb echter vernomen dat bij hele grote vermogens het "standaard" injectie uitlaatspruitstuk beter is dan de "spaghetti" spruitstukken maar ik weet niet waar dit op berust is.
14 June 2011, 00:24
Het 4-1 spruitstuk werkt beter vanaf 5000 toeren. Dus voor topvermogen de 4-1, voor meer koppel bij lagere toerentallen de 4-2-1.
De 4-2-1 heeft als nadeel dat hij nooit perfect past, je moet 'm altijd ergens wat bewerken om niet in de knoop te komen met het chassis. De 4-1 is wat korter, dus daar hoef je hooguit een enkel pijpje op maat te maken (of niet eens). |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% | EduardW | 36 | 21.348 |
23 January 2020, 12:33 Laatste bericht: Volvo 142 B23 |
|
| de gele banaan; 245 uit 1976. | jero | 2 | 3.788 |
4 November 2010, 13:29 Laatste bericht: Dopski |
|
| onze lieve gele zweedse tank | da goose | 16 | 10.583 |
28 June 2006, 13:53 Laatste bericht: Sander van Buiten |
|