Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Caveat emptor: omkatten
#71
Wordt nog steeds gedaan met Land Rovers. Oud chassis onder een nieuwe body schuiven. Dat is het voordeel van een los chassis. Bij kevers gebeurde dit vroeger ook veel. Tegenwoordig minder, omdat de meeste een mooie 'ovaal' toch meer waarde vinden hebben.
Ik weet dat het bij ons in de 205 club ook regelmatig gebeurd. Bijv. 85er 205 diesel kentekens op een 91er dturbo. Belastingvrij rijden in een modernere auto.
Antwoord
#72
Blijft allemaal een beetje de kluit belazeren natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd hoor, een ECHTE oldtimer importeren kost je de kop niet. Dan hebben we het over een bedrag van nog geen 200 euro.
Een niet-oldtimer als oldtimer rondrijden is naar mijn idee een stap te ver. Denk ook dat dit gedaan word door de mensen die minder liefhebber zijn van oldtimers. Meer mensen die goedkoop 35000km per jaar wegtrappen in een grote auto zonder daarvoor te betalen wat een ieder ander daar wel voor betaald. Het zijn deze mensen die de oldtimerregeling om zeep geholpen hebben... :-[
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#73
Mee eens...wat ook soms scheelt is dat de latere auto's beter behandeld zijn tegen roest. Bij de vroege types komt veel meer roest voor omdat verzinken destijds nog niet standaard was.
Antwoord
#74
plus de US bakken, globaal APK waardig, kosten geen drol, gas r in, trappen tot ie stuk gaat, volgende barrel...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#75
dat laatste zie ik hier in de buurt veel...van die Chevy Vans die half uit elkaar vallen en dan op gas :Smile
Antwoord
#76
Ik wou net posten, "...zeker van die Vans die je steeds meer ziet opduiken."
Dat was vroeger ook in trek met de grijze kentekens, maar nu is dat een wat ingewikkeld
verhaal geworden volgens mij.
Die moet je wel belastingvrij hebben, want op gas en met dat gewicht...tweede hypotheek wellicht?
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
#77
Vandaag zeker 15 Volvo's gezien uit de 200 serie, twee daarvan waren zeker omgekat.
Het moet niet gekker worden. Blijft dus lucreatief en het blijft dus oppassen!
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Antwoord
#78
nog ff en een oldtimer mág niet meer op gas...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#79
gauw op gas zetten voor het te laat is...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#80
Jambon schreef:nog ff en een oldtimer mág niet meer op gas...


Typo?
Bedoelde je : nog ff en een oldtimer mág niet meer op diesel ...
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Omkatten II Sander van Buiten 15 17.148 2 December 2005, 22:57
Laatste bericht: geestschrijver
  Omkatten?! a.huis 53 52.002 11 November 2005, 21:37
Laatste bericht: PP

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)