Topics: 289
de slangen gaan naar reservoir? En je hebt een afstelbare remkrachtverdeler achter? Ik zou toch niet graag de bekrachtiger missen op m'n auto, lek is alsof je op een plank gaat staan, gebeurd niks.. Hebben deze hrc zuigertjes een grotere diameter?
Topics: 4
Jambon schreef:de slangen gaan naar reservoir? En je hebt een afstelbare remkrachtverdeler achter? Ik zou toch niet graag de bekrachtiger missen op m'n auto, lek is alsof je op een plank gaat staan, gebeurd niks.. Hebben deze hrc zuigertjes een grotere diameter?
ja slangetjes gaan naar reservoir 1 potje per cilinder.
wat je daar achter ziet is de koppelingscilinder. remkrachtverdeler zit in de auto zelf.
cilinders zijn van het merk Wilwood 0.625 relatief kleine diameter. maar je hoeft ook maar 2 remmen te bedienen met 1 cilinder.
qua remmen zonder bekrachtiger vind ik in oldtimers persoonlijk prettiger veel meer gevoel.
V142 BJ1968
L.B. Racing
in standaard opbouw hebben we ooit een MGB voorzien van een bekrachtiger (standaard naw zoals je wellicht weet..) is toch wel een heel verschil.. Maat feitelijk verdeel je de pedaal druk toch nog steeds over het hele systeem? of je nu 1 of 2 cilinders hebt..
het klopt ook dat het rempedaal dan kneiterhard is. maar het werkt fantastisch.
je hoeft maar met je teen het rempedaal aan te raken en dan remt ie al.
2 mm vrije slag ongeveer en daarna alleen maar REM!
de kracht die je normaal gebruikt op de orginele 1 remcilinder word verdeeld over 2 cilinders.
het word vrij lastig voor mij nu om er een technisch verhaal van te maken.
maar als ik eenmaal af is nodig ik je uit om het een keer te proberen

of ergens op een meeting ofzo..
V142 BJ1968
L.B. Racing
Topics: 18
JEUZES, hoe zo carburatuertjes/??? nondejuu
245L VAN
Topics: 16
what the... !?
Topics: 163
Is die foto het antwoord op raymonds vraag of jullie iets van crbs weten?
Topics: 5
Het zijn leuke dingen, maar ik snap niet dat er zo grof geld voor betaald wordt door sommigen.. ze zijn vooral goed in het snel legen van je brandstoftank
760 | Groen | Snel