Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 142 uit 1968
#81
de slangen gaan naar reservoir? En je hebt een afstelbare remkrachtverdeler achter? Ik zou toch niet graag de bekrachtiger missen op m'n auto, lek is alsof je op een plank gaat staan, gebeurd niks.. Hebben deze hrc zuigertjes een grotere diameter?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#82
Jambon schreef:de slangen gaan naar reservoir? En je hebt een afstelbare remkrachtverdeler achter? Ik zou toch niet graag de bekrachtiger missen op m'n auto, lek is alsof je op een plank gaat staan, gebeurd niks.. Hebben deze hrc zuigertjes een grotere diameter?

ja slangetjes gaan naar reservoir 1 potje per cilinder.
wat je daar achter ziet is de koppelingscilinder. remkrachtverdeler zit in de auto zelf.

cilinders zijn van het merk Wilwood 0.625 relatief kleine diameter. maar je hoeft ook maar 2 remmen te bedienen met 1 cilinder.
qua remmen zonder bekrachtiger vind ik in oldtimers persoonlijk prettiger veel meer gevoel.
V142 BJ1968
L.B. Racing
Antwoord
#83
in standaard opbouw hebben we ooit een MGB voorzien van een bekrachtiger (standaard naw zoals je wellicht weet..) is toch wel een heel verschil.. Maat feitelijk verdeel je de pedaal druk toch nog steeds over het hele systeem? of je nu 1 of 2 cilinders hebt..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#84
het klopt ook dat het rempedaal dan kneiterhard is. maar het werkt fantastisch.
je hoeft maar met je teen het rempedaal aan te raken en dan remt ie al.

2 mm vrije slag ongeveer en daarna alleen maar REM!

de kracht die je normaal gebruikt op de orginele 1 remcilinder word verdeeld over 2 cilinders.
het word vrij lastig voor mij nu om er een technisch verhaal van te maken.
maar als ik eenmaal af is nodig ik je uit om het een keer te proberen Wink
of ergens op een meeting ofzo..
V142 BJ1968
L.B. Racing
Antwoord
#85
graag..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#86
vandaag aangekomen leuk voor jullie oogjes denk ik zo Wink
[Afbeelding: img0954yy.jpg]

[Afbeelding: img0956l.jpg]
V142 BJ1968
L.B. Racing
Antwoord
#87
JEUZES, hoe zo carburatuertjes/??? nondejuu
245L VAN
Antwoord
#88
what the... !?

[Afbeelding: jaw_dropping_dog2.jpg]
Antwoord
#89
Is die foto het antwoord op raymonds vraag of jullie iets van crbs weten? Wink
Antwoord
#90
Het zijn leuke dingen, maar ik snap niet dat er zo grof geld voor betaald wordt door sommigen.. ze zijn vooral goed in het snel legen van je brandstoftank Big Grin
760 | Groen | Snel
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.412 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.055 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.857 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.522 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn witte 240 Bostel 10 11.099 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 46.729 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 16.494 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus
  Rustig op zoek naar "mijn" volvo jopie95 38 29.021 30 January 2017, 21:04
Laatste bericht: jopie95

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)