Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rijk lopen, luchtmassa meter/lambda sensor???
#1
Mijn B230 met Bosch LH 2.2 ontregelt zich steeds!

Ik krijg hem mooi afgesteld met de CO meter en dan regelen met de regelschroef op mijn luchtmassa meter.
Loopt ie lekker voor een weekje (ongeveer 1000km) maar dan begint de vrijloop onregelmatig te lopen, en wanneer ik dan de bougies kontrolleer zijn ze helemaal zwart van het roet!
Co meter er weer in en hij loopt inderdaad veel te rijk, afstellen weer, weekje OK en dan zelfde verhaal...

Heb de regelschroef al geblokkeerd met een beetje kneed-plasticine, maar hij ontregelt zich steeds zonder dat de schroef beweegt.

Kan hem echter altijd weer perfect afgeregeld krijgen...

Mijn Lambda sonde is ook stuk, maar ik dacht dat dit enkel een beetje de fijn afregeling deed, om een mooi mengsel te behouden doorheen het toerentalberijk van de motor...

Zou die de reden kunnen zijn???
Die dingen zijn zo verekte duur hier in Thailand (350 Euro), terwijl je in Amerika niet merkgebonden (zonder Volvo stekkertje dus) sensors kan kopen voor 50 Euro...
Antwoord
#2
en een tweedehands Lambda Sonde?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#3
Misschien hetzelfde als ticcie heeft gehad met zijn K-jetronic? (injectoren vervuild?)

http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=838
79-er 242 GT B23e
Antwoord
#4
Goed tips, zal morgen de injectoren eens laten checken, weet alleen nog niet goed waar....
Ze werken hier nog wat primitiever, dus weet ik niet of ik ergens een winkeltje met ultrasoon toestel kan vinden Sad

Ik dacht altijd dat een tweedehands lambda een beetje riskant was, aangezien die dingen niet echt lang meegaan (50.000 km)
Antwoord
#5
volgens mij wel wat langer dan 50.000km Maar het kan dat het aan de brandstof ligt die je verbrand. Ik weet niet hoe de kwaliteit van de benzine daar is bij jullie in Thailand.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#6
idd de lamda's (word geadviseerd) moeten vervangen rond de 50000km.

als je het nummer opgeeft kan je hier via een bosch dealer ook een universele krijgen
heb ik in mijn T5 ook gedaan.
scheelt een bonk duiten ik betaalde voor mijn voorverwarmde lamda rond de 80 eurie anders dik in de 100eurie
Antwoord
#7
en uiteindelijk is het stiekem toch een BOSCH met een Volvo logo er op natuurlijk... :lol:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
Wat kost trouwens het ultrasoon laten reinigen van injectoren ? (gewoon in Nederland Smile )
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#9
zie bijvoorbeeld http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.p...=ultrasoon hiervoor. (ander topic dus)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.134 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 437 22 April 2024, 15:58
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.641 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje
  265 probleempjes met lopen--> opgelost Wouter265 11 5.958 30 March 2022, 09:52
Laatste bericht: Wouter265
  Sensor locaties voor 52mm tellers Yezzz 6 5.375 17 May 2021, 08:41
Laatste bericht: DanielR
  B230F na koude start even slecht lopen bartboos 9 5.668 3 May 2021, 16:30
Laatste bericht: Wijnand
  Starten en soms niet lopen (opgelost) Grey240Polar 9 7.215 23 March 2020, 16:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  Slecht lopen en inhouden / uitvallen koude motor 2.3 uit '88 Dennis1995 14 11.880 19 November 2017, 22:08
Laatste bericht: Dennis1995
  Lambda sonde speelt vals Volf 3 4.443 22 October 2017, 14:32
Laatste bericht: Volf
  Wel starten, niet lopen fotomark 1 2.696 4 May 2017, 16:57
Laatste bericht: fotomark

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)