Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Kan uiteraard wel, maar dan ben je niet echt voordelig uit. Gok dat die 60-dagenkaarten niet gratis worden. Zal eerder iets van 3 mnd wegenbelasting worden...
Berichten: 15
Topics: 5
Lid sinds: Feb 2012
Berichten: 17
Topics: 1
Lid sinds: Sep 2011
Dirk86 schreef: Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
.... toch een beetje goed nieuws.
Ik vraag me alleen af hoe dat dan voor mij gaat met een fiesta uit 82 en een volvo uit 70.
Dat komt tegen die tijd wel.
Over de v70: maar die heb je toch ook nog wel als hij 30 is?
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Toch maar snel aan mijn 244 turbo gaan beginnen :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 166
Topics: 35
Lid sinds: Jan 2006
Ik heb vernomen van een volvo specialist uit Enschede, met een connectie binnen het FEHAC dat de oldtimers van voor 1987 belastingvrij blijven
en de constructie voor belastingvrij op het benzine gedeelte naar 30 jaar blijft.
Alleen de diesels gaan naar 35 jaar belasting vrij, maar dan alleen op het basistarief, de diesel opponenten komen erbij.
Een andere maatregel zou worden dat je klassieker een 2de auto is.
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Oftewel: er verandert niets behalve voor diesels.

Daar wint het kabinet/regeerakkoord dus niets mee maar voor de oldtimer-liefhebbers is het goed nieuws.
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Goed nieuws! Maakt mijn 245 opeens een stuk verkoopbaarder.
Berichten: 217
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2012
Eerst zien, dan geloven. Sorry maar ben wat sceptisch geworden met het aantreden van de regeringen van de laatste jaren....
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
oudevolvo schreef:Goed nieuws! Maakt mijn 245 opeens een stuk verkoopbaarder.
Tja helaas is dat gerucht niet in de pers terecht gekomen, dus alleen lezers van hier weten het.
De Fehac is sowieso tegen aanpassingen of het schrappen van de oldtimer-regeling omdat de aanpassingen naar 30 jaar en brandstoftoeslag volgens hen al ruim voldoende moeten zijn. Hebben ze ook gelijk in, maar dan hou je nog steeds het probleem van de dieselrijders die er dagelijks mee rijden. Dus wellicht is het toch te vroeg juichen, want wat de Fehac wil is anders dan wat de Knac wil en laten we nou met 60.000 mensen de petitie van de Knac getekend hebben (waardoor die meer inspraak zullen hebben dan de Fehac).
Boedr had gisteren op MSN een goed punt: de oldtimermarkt is nu compleet verziekt en al zou men de huidige regeling alsnog intact houden blijft de markt verziekt. Immers: de gemiddelde autokoper zal natuurlijk in z'n achterhoofd nu houden dat het Ã
cht ineens zomaar afgelopen kan zijn met belastingvrij rijden en gaat daar niet op gokken. Dus wat dat betreft heeft de regering toch min of meer zijn zin gekregen en een markt kapot gemaakt.
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
BartWillem schreef:Tja helaas is dat gerucht niet in de pers terecht gekomen, dus alleen lezers van hier weten het. 
Ik zeg retweet
mijn Tweet
Verder las ik op de Facebook pagina van de KNAC het volgende bericht van de voorzitter van de Amerikaanse Auto Club
Citaat:[h=5]We hebben de FEHAC echt nodig als orgaan tussen de oldtimerliefhebbers en de regering. Zij zijn de partij die de onderhandelingen moeten gaan voeren.[/h]
Nu weet ik niet of dat ook voor het KNAC geldt als standpunt, want die hebben inderdaad de handtekeningen en doet de FEHAC alles achter de schermen en staat er op hun site alleen oud nieuws.