Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Zo, dat is toch erg handig om te hebben als je een auto opknapt! Mijn buurman laat alle boutjes en moertjes die van een auto komen edoxeren oid, waardoor ze er echt weer als nieuw zijn, is ook erg goeie tip. Ik heb nu een goede auto met allerlei gebruikte erop...
Ik wil trouwens graag je verwarmingskraan overnemen! Kan dan mooi vlgde week.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Edoxeren? Op Turbobricks zie ik mensen onderdelen "Platen", maar ik weet niet wat dat in het Nederlands betekent.
Het krijgt dan zo'n tentstok kleur.
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Ticcie: ombouwsetje voor je kachelkraan neem ik volgende week mee (de kraan zelf heb ik gebruikt, verder is ombouwset kompleet).
Hmm, gisteren alle remklauwen klaar en gemonteerd, klein ongelukje met de laatste klauw: ik loop er plakgas tegenaan (hing te drogen). Grote bult op m'n kop, remklauw onbeschadigd.
Dacht gisteravond de remmen af te maken, helaas er ontbreekt 1 remleiding van het remdrukverdeel-dingetje naar de klauw linksvoor. Zal nog wel wat in de donor zitten maar ben gisteren uitgeregend. Verder doen de temperatuur- en benzinemeter het ook ! Ongeduldig als ik ben: temperatuurmeter geeft alleen iets aan als de motor warm wordt, na 5 minuten kwam ie uit de hoek. De benzinemeter is helemaal lachen, deze geeft alleen iets aan als er brandstof in de tank zit. Gisteravond 15 liter in de tank en voila, die doet het ook.
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Vandaag remleiding gemaakt, daarna remmen ontlucht, wat een baggerwerk. Rempedaal bleef sponzig, dus hoofdremcilinder eraf en voorzien van nieuw rubber. Daarna weer ontluchten. Remt nu beter maar verre van goed. Vervelend eigenlijk, alles is vernieuwd en er kwamen geen luchtbellen meer met ontluchten. Zelfs het lampje van remdrukverschil is uit!
Dan maar een een klein rondje door de wijk. Stuurt slecht zeg! Voortrein uit laten lijnen (of servo niet in orde?)
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Het schijnt dat je in een bepaalde volgorde moet ontluchten, ik heb het zelf nog niet meegemaakt was in 1 keer goed volgens eigen methode.
Ik weet niet waar het staat, moet je de zoekfunktie ff gebruiken. En uitlijnen denk ik, maakt een wereld van verschil, een goed uitgelijnde auto.
Hoest met je bult, trekt ie al weg???
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Bult wordt minder, moet ik de remklauw ook niet midden in de garage hangen (.......)
Ontluchten RA, LA, RV en LV. Heb nu wel gelijk remcilinder met nieuw rubber. Zal alle nippels nog eens goed nalopen.
Dat wordt weer de regen in.
Uitlijnen doe ik het liefst met nieuwe stuur- en fuseekogels. Wie weet is er wat in de aanbieding op de beurs.
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Wie weet wat de klachten zijn bij een defecte stuurpomp.
Bovendien las ik vanavond dat er bij en oud type stuurhuis olie in de hoezen mag staan (zie greenbooks).
Zou dan bij mijn andere stuurhuis alleen de hoezen gescheurd zijn?
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
HansDAF schreef:er bij en oud type stuurhuis olie in de hoezen mag staan
is APK afkeur dus lijkt me sterk
Berichten: 3.259
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
10 October 2011, 13:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 October 2011, 13:57 door Rob.)
Citaat:Vandaag remleiding gemaakt, daarna remmen ontlucht, wat een baggerwerk.
Ontlucht met het voetje (pompen) of mbv een easy-bleed-achtig apparaat?
Heb onlnags zo'n ding aangeschaft, en dat kan ik iedereen aanraden.
Voor die paar tientjes hoef je het niet te laten ,en ontluchten met twee vingers in de neus.
Ook heel makkelijk zelf te maken voor een paar knaken. (1 flesje, 1 dop , twee slangetjes, 1 nippel en wat klein grut)
Citaat:dus hoofdremcilinder eraf en voorzien van nieuw rubber
Lastige klus? of goed zelf te doen?
Zit ook nog steeds met een spons in mijn remsysteem (1 nippel komt helemaal nix uit, zelf niet als ik hem er helemaal uitdraai en druk op het systeem zet mbv de EB; wellicht verstopping)
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Rob schreef:Lastige klus? of goed zelf te doen?
Zit ook nog steeds met een spons in mijn remsysteem (1 nippel komt helemaal nix uit, zelf niet als ik hem er helemaal uitdraai en druk op het systeem zet mbv de EB; wellicht verstopping)
Hoeveel druk bouwt je EB op dan? Ook geprobeerd op de ouderwetse methode met het pedaal? Met het pedaal kun je behoorlijke drukken halen, vraag me af of de EB dat ook red.