Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen Hans en zijn Volvo 240 Turbo
Zo, dat is toch erg handig om te hebben als je een auto opknapt! Mijn buurman laat alle boutjes en moertjes die van een auto komen edoxeren oid, waardoor ze er echt weer als nieuw zijn, is ook erg goeie tip. Ik heb nu een goede auto met allerlei gebruikte erop...

Ik wil trouwens graag je verwarmingskraan overnemen! Kan dan mooi vlgde week.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Edoxeren? Op Turbobricks zie ik mensen onderdelen "Platen", maar ik weet niet wat dat in het Nederlands betekent.
Het krijgt dan zo'n tentstok kleur.
Antwoord
Ticcie: ombouwsetje voor je kachelkraan neem ik volgende week mee (de kraan zelf heb ik gebruikt, verder is ombouwset kompleet).

Hmm, gisteren alle remklauwen klaar en gemonteerd, klein ongelukje met de laatste klauw: ik loop er plakgas tegenaan (hing te drogen). Grote bult op m'n kop, remklauw onbeschadigd.
Dacht gisteravond de remmen af te maken, helaas er ontbreekt 1 remleiding van het remdrukverdeel-dingetje naar de klauw linksvoor. Zal nog wel wat in de donor zitten maar ben gisteren uitgeregend. Verder doen de temperatuur- en benzinemeter het ook ! Ongeduldig als ik ben: temperatuurmeter geeft alleen iets aan als de motor warm wordt, na 5 minuten kwam ie uit de hoek. De benzinemeter is helemaal lachen, deze geeft alleen iets aan als er brandstof in de tank zit. Gisteravond 15 liter in de tank en voila, die doet het ook.
Antwoord
Vandaag remleiding gemaakt, daarna remmen ontlucht, wat een baggerwerk. Rempedaal bleef sponzig, dus hoofdremcilinder eraf en voorzien van nieuw rubber. Daarna weer ontluchten. Remt nu beter maar verre van goed. Vervelend eigenlijk, alles is vernieuwd en er kwamen geen luchtbellen meer met ontluchten. Zelfs het lampje van remdrukverschil is uit!
Dan maar een een klein rondje door de wijk. Stuurt slecht zeg! Voortrein uit laten lijnen (of servo niet in orde?)
Antwoord
Het schijnt dat je in een bepaalde volgorde moet ontluchten, ik heb het zelf nog niet meegemaakt was in 1 keer goed volgens eigen methode.
Ik weet niet waar het staat, moet je de zoekfunktie ff gebruiken. En uitlijnen denk ik, maakt een wereld van verschil, een goed uitgelijnde auto.

Hoest met je bult, trekt ie al weg???
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Bult wordt minder, moet ik de remklauw ook niet midden in de garage hangen (.......)
Ontluchten RA, LA, RV en LV. Heb nu wel gelijk remcilinder met nieuw rubber. Zal alle nippels nog eens goed nalopen.
Dat wordt weer de regen in.
Uitlijnen doe ik het liefst met nieuwe stuur- en fuseekogels. Wie weet is er wat in de aanbieding op de beurs.
Antwoord
Wie weet wat de klachten zijn bij een defecte stuurpomp.
Bovendien las ik vanavond dat er bij en oud type stuurhuis olie in de hoezen mag staan (zie greenbooks).
Zou dan bij mijn andere stuurhuis alleen de hoezen gescheurd zijn?
Antwoord
HansDAF schreef:er bij en oud type stuurhuis olie in de hoezen mag staan

is APK afkeur dus lijkt me sterk
Antwoord
Citaat:Vandaag remleiding gemaakt, daarna remmen ontlucht, wat een baggerwerk.

Ontlucht met het voetje (pompen) of mbv een easy-bleed-achtig apparaat?

Heb onlnags zo'n ding aangeschaft, en dat kan ik iedereen aanraden.
Voor die paar tientjes hoef je het niet te laten ,en ontluchten met twee vingers in de neus.
Ook heel makkelijk zelf te maken voor een paar knaken. (1 flesje, 1 dop , twee slangetjes, 1 nippel en wat klein grut)

Citaat:dus hoofdremcilinder eraf en voorzien van nieuw rubber

Lastige klus? of goed zelf te doen?
Zit ook nog steeds met een spons in mijn remsysteem (1 nippel komt helemaal nix uit, zelf niet als ik hem er helemaal uitdraai en druk op het systeem zet mbv de EB; wellicht verstopping)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Rob schreef:Lastige klus? of goed zelf te doen?
Zit ook nog steeds met een spons in mijn remsysteem (1 nippel komt helemaal nix uit, zelf niet als ik hem er helemaal uitdraai en druk op het systeem zet mbv de EB; wellicht verstopping)

Hoeveel druk bouwt je EB op dan? Ook geprobeerd op de ouderwetse methode met het pedaal? Met het pedaal kun je behoorlijke drukken halen, vraag me af of de EB dat ook red.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.797 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 393 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 676 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.208 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.338 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 17.377 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.668 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)