Berichten: 9.910
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
17 October 2011, 17:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 October 2011, 17:32 door Marc1970.)
Er zijn 2 generaties benzinemotoren, de B17 t/m B23 met allerlei letters erachter tot 1984, en daarna de B200/230 met lettersoep. De eerste generatie heeft het aluminium kleppendeksel wat in jouw auto hoort, bouwjaar is verder niet van belang. De cilinderinhoud is verder aan de buitenkant niet te zien, je zou ook een B23A in je 244 kunnen leggen.
Overzichtje:
http://www.volvo200.org/modellen/motoren.htm
Als je een beetje avontuurlijk aangelegd bent, koop je een pakket a 575 euro met alles nieuw en bouwt het zelf in:
http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/6...40-0001%22
Als ik zo het 'divers' uitgevoerde installatiewerk zie wat in mijn auto's en hier tegenkom, kan je het makkelijk beter als de gemiddelde inbouwer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
17 October 2011, 17:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 October 2011, 17:35 door BartWillem.)
Mandigers is goed, De Kinderen in Oirschot is nog beter.

Die doet vooral Amerikanen (op USA-auto forums zijn ze er lyrisch over) maar ook regelmatig Volvo's. Wordt netjes afgewerkt en goed afgesteld en niet heel veel duurder dan HPO.
Ben diverse keren bij HPO geweest en elke keer was er wel iets: LPG ingebouwd maar duidelijk niets getest, LPG-installatie na laten kijken en na 2 weken de auto kwijt te zijn geweest bleek meneer er niets aan gedaan te hebben, leidingwerk dat zo slecht aangelegd was (door de wielkasten heen) dat het APK-afkeur was (bij veel inbouw door hem al gezien), maar het toppunt was wel de Amazon Combi waar 2 gastanks in moesten en de auto begon te stinken tijdens het tanken: meneer bleek gewoon door de gasleidingen heen geboord te hebben waardoor de auto 1 grote LPG-tank werd. Er zijn natuurlijk ook veel gevallen bij hem die wel goed gaan, maar ik heb er geen goed gevoel bij met de gevallen die ik gezien heb (en ook zelf meegemaakt heb). Goedkoop, maar daar is de afwerking ook naar (het wordt ook wel eens goed gedaan, maar het is sterk afhankelijk hoeveel tijd/zin hij heeft). Nee, ik zou er niet meer gauw heen gaan.
Berichten: 13
Topics: 1
Lid sinds: Oct 2011
Marc1970 schreef:Overzichtje: http://www.volvo200.org/modellen/motoren.htm
dat is mooi!!
Berichten: 13
Topics: 1
Lid sinds: Oct 2011
@ bartwillem,
als ik dit allemaal hoor is het beter weg te blijven bij HPO, en beter te kiezen voor de "LPG vakman". aan prutswerk hebben we niets. beter een paar euro meer uitgeven voor iets wat goed in elkaar zit dan voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten!
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Ja normaal gesproken ben ik niet van bedrijven "zwart maken" maar hier is een kleine waarschuwing wel op zijn plaats. Voor hetzelfde geld gaat 't wel goed, maar dat is beetje een lot in een loterij heb ik 't idee.

Der Kinderen in Oirschot doet 't gewoon erg goed, en aan Mandigers heb je ook geen verkeerde.
Berichten: 13
Topics: 1
Lid sinds: Oct 2011
bedankt! eerst maar eens zien dat ie aan de praat komt
Berichten: 143
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2008
Marc1970 schreef:Als je een beetje avontuurlijk aangelegd bent, koop je een pakket a 575 euro met alles nieuw en bouwt het zelf in: http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61481037/Products/"Volvo 240"/SubProducts/"Volvo 240-0001"
Als ik zo het 'divers' uitgevoerde installatiewerk zie wat in mijn auto's en hier tegenkom, kan je het makkelijk beter als de gemiddelde inbouwer.
Eeeuh dat is wel heel avontuurlijk!!:wink: Voordat je iets besteld bij
www.lpgonderdelenshop.nl
lees eerst even hier:
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bi...1243154465
of
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bi...3154465/41
En er zijn er ongetwijfeld meerdere.
Ik had daar 'gelukkig' maar een bestelling gedaan van een waarde van â¬75,- die nooit geleverd is.
Doe er je voordeel mee.
Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008)
Ik en mijn Volvo
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
18 October 2011, 13:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 October 2011, 13:44 door BartWillem.)
Funsdaf schreef:Ik heb dan weer heel goede ervaringen met HPO (met 2 auto's).
Ook met de service achteraf.
Bij de Volvo-specialist waar ik werkte hadden we dus helaas niet zoveel goede ervaringen (veel matig tot slechte, enkele keren wel goed). Zo kreeg je als garagebedrijf ook geen korting bij hen (normaal doen bedrijven dat onderling wel) en garantie gaf 'ie niet "omdat we een garagebedrijf zijn". Tel daarbij de gevallen op die ik eerder in dit topic noemde en je snapt dat ik er niet echt enthousiast over ben.
Wel een voordeel: HPO durft bij 240 Turbo's en K-Jetronic auto's wel gas in te bouwen, Van Orsouw durft dat tegenwoordig vaak niet meer aan.
@ hierboven: jammer dat er zulke webshops zijn, en vreemd dat ze dan toch nog actief/in de lucht blijven.
Berichten: 9.910
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Oh. Ik wist uiteraard niet dat de LPG onderdelen shop zo'n vreemde tent was. Hoedanook, je kan zelf een nieuwe tank, verdamper, leidingen etc kopen en inbouwen. En dan weet je precies hoe het gedaan wordt en je kan jezelf 10 jaar garantie geven.
Misschien is Vogels betrouwbaarder:
http://www.vogelsautogas.nl/onderdelen/d....asp?id=CI
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Funsdaf schreef:Ik heb dan weer heel goede ervaringen met HPO (met 2 auto's).
Ook met de service achteraf.
Sluit ik me bij aan. Anders zou ik het ook niet aan TS melden. Natuurlijk er zijn wel een paar dingen geweest die anders mochten, de bruine 242 rijdt echter alweer een lange tijd probleemloos rond.
Laatst goede service gehad bij de aanschaf van een nieuwe verdamper (voor de 244).
En ben eerlijk, het scheelt wel 600 euro met een ander.