Cas schreef:Meerderheid van de Televaag- lezers: http://www.telegraaf.nl/autovisie/131531...ers__.html
Raar...ik had toch echt nooit verwacht dat ik op 1 lijn zou zitten met Televaag-lezers...
Maar interessante discussie..
Tja, ik rijd sinds kort ook weer belastingvrij. Gedachte hierachter was dat de huidige generatie auto's mij nul komma nul rijplezier bezorgen. De besparing aan mrb ben ik uit ervaring wel kwijt aan extra onderdelen, roestbehandeling etc. Qua verbruik is de 244 ook niet echt zuinig.
Dus ja, ik rijd oldtimers als daily vanwege de beleving, het plezier, het genieten. Nee, ik wil niet goedkoper uit zijn. Je bÃ
nt ook niet goedkoper uit...
Jammer dat ik en anderen dan door enkelen (in de media, sommigen hier) gelijk worden weggezet als profiteur, als niet-liefhebber.
De Caddy (1.9TD 1986) heb ik al sinds 2006 (sinds 2009 geschorst wegens as. restauratie) en is nu sinds 2011 belastingvrij.
Als schorsing ook niet meer mogelijk (lees: gratis) is, dan gaat ie helaas maar weg in onderdelen.
Nooit gekocht op bouwjaar vanwege de ontheffing van mrb, maar echt omdat ik het een enorm leuke wagen vind.
Belasten op gebruik zou ik toch logischer vinden.
Laag kilometrage en dan de volle mep laten betalen (zeker mensen met meerdere oldtimers) slaat de plank mis. Dat heeft niets met milieu te maken.
Maar hoe dan wel, tja.. km-controle d.m.v. de APK. Alhoewel dat erg fraudegevoelig is bij oudere auto's.
Als de 60 dagen kaart komt, dan schaf ik wel 6 kaarten aan en laat ik hem 5 dagen per jaar staan