Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
27 December 2012, 06:43
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 December 2012, 06:54 door DennisvdB.)
Zijn het dubbele SU's of Zenith/Stromberg's? Kan wel eens kijken.
Vacuum aansluiting op de filters zelf lijkt me niet nodig of wel? Deze zit toch normaal op de carburateur zelf? Heb op de filters van mijn Webers in de Kever wel een aansluiting maar deze gaat naar de breather box.
edit:
Hier hebben ze kelkjes (krijgt ie zo'n mooi aanzuiggeluid van):
http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/d19.html
En hier de K&N filters:
http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/d142.html
edit: Nog 2 kelkjes:
http://www.ebay.nl/itm/Pair-Stub-Stacks-...891wt_1205
En nog filters voor de SU's (Rover heeft geloof ik dezelfde, moet je even nakijken):
http://www.ebay.nl/itm/Rover-TR8-V8-SD1-..._500wt_987
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Ja precies dan gaat ie lekker van grommen. Mooi spul. Ik heb trouwens HIF6 van SU volgens min hebben die wel op rovers ja. tijdje terug ff gekeken naar kelkjes, kon ik geen vinden die pasten. Hebben weer net andere boutafstand.
Ik bedoelde dit tuitje
maar zonder kan eigenlijk ook, scheelt ook weer een lelijke slang onder de motorkap. Is voor de carterontluching. Maar bij deze staat er ook Volvo op, vind ik wel zo leuk. Als je papieren rommel er tussenuit snijdt dan past er ook een KN filtertje tussen. maar ga geen nieuwe kopen en die dan slopen haha.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Er zijn ook losse nippels te koop om in zo'n deksel te monteren voor je carterontluchting. Kosten iets van 4 euro geloof ik, dus gewoon eenn setje luchtfilters kopen zonder. Gat boren en nippel monteren en je hebt je carterontluchting aansluiting.
Ik heb ze gekocht bij een Keveronderdelenwinkel, hotrod.nl
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
klein filtertje op de flame trap, geen slang meer naar het filter, krijgt ie alleen maar benzine en lucht en geen vette bende. En de slang vanaf de vuldop is ook foetsie, zit de open dop van de 544. Luchtfilters kun je dure K&N kiezen (heb ik gedaan en nu 1tje aangepast voor Strombergt), er zijn ook goedkopere uit de ralleysport, Funs verkoopt zoiets ook, werkt net zo goed..
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Jambon schreef:klein filtertje op de flame trap, geen slang meer naar het filter, krijgt ie alleen maar benzine en lucht en geen vette bende. En de slang vanaf de vuldop is ook foetsie, zit de open dop van de 544. Luchtfilters kun je dure K&N kiezen (heb ik gedaan en nu 1tje aangepast voor Strombergt), er zijn ook goedkopere uit de ralleysport, Funs verkoopt zoiets ook, werkt net zo goed..
Ik zou wel de slang op je vuldop houden. Met een filter op het eitje zuig je namelijk niet de carterdampen af. Die wil je er wel uit hebben.
Groeten, Boele
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Boele schreef:Ik zou wel de slang op je vuldop houden. Met een filter op het eitje zuig je namelijk niet de carterdampen af. Die wil je er wel uit hebben.
..nou ja, zoals ik het heb zit het ook op de B18, het wordt alleen wat vettig rond de dop omdat ie daar "afblaast" en "loopt"eea tussen de ribbels van het klepdeksel naar achteren (geen liters..) en de flame trap heeft dus een klein filtertje, die van de 544 heeft de afvoer zelfs naar onderen om zodoende door de rijwind te worden afgevoerd.. (de groene gedachte van toen zeg maar..) dus de dampen kunnen goed weg. Ik heb begrepen dat het geforceerd afvoeren een oude milieu-eis was en is die negatieve carterventilatie ook verdwenen..
Berichten: 77
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2012
Boele schreef:Wel het pinnetje van de sensor losgemaakt voor het oldskool ontluchten? Anders lukt het niet idd.
De laatste keer had ik ook problemen met ontluchten, nu maar vast een easybleed in huis, maar uit nieuwsgierigheid; welk pinnetje heb je het over?
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Op het verdeelblok zit een sensor (voor remdruk dacht ik). Deze moet je er uitdraaien om te kunnen ontluchten.
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Die filtertjes zien er wel leuk uit en zullen misschien ook goed klinken.
Het torretje krijgt nu frisse lucht door een flinke lap geribbeld volvo papier.
Sommige filtertjes hebben volgens mij een kleiner oppervlak en zuigen warme lucht aan. Denk niet dattie daardoor (nog) harder zal lopen. Kelkjes zijn wel tof, maar in de luchtfilterbak is maar beperkt plek (hoogte).
Wel een verschil onder de kap zeg met een paar jaar geleden, 't verschil valt me nu pas op. Je mag de 242 ook weleens doen.
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
DennisvdB schreef:Er zijn ook losse nippels te koop om in zo'n deksel te monteren voor je carterontluchting. Kosten iets van 4 euro geloof ik, dus gewoon eenn setje luchtfilters kopen zonder. Gat boren en nippel monteren en je hebt je carterontluchting aansluiting.
Dat kan natuurlijk ook

Kan ik weer ff verder zoeken.
Boele schreef:Ik zou wel de slang op je vuldop houden. Met een filter op het eitje zuig je namelijk niet de carterdampen af. Die wil je er wel uit hebben.
Ja dat is ook weer zo.
Dan blijf je wel een "vet" luchtfilter houden. Een catchcan fabriceren zou kunnen maar dat is eigenlijk een oplossing van een probleem dat er niet is :confused:
En het was net zo netjes onder de kap. Het verschil viel mij ook Ã
cht pas op toen ik dat verhaaltje typte haha