Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frox en de gele 142S
goed verhaal..! nu weet je pas dat deze bakken best wel stoppen..!

btw, wat is er toch mis met "old school" ontluchten..:confused:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Citaat:btw, wat is er toch mis met "old school" ontluchten..:confused:

Als je bedoelt: nippel open , pompen, nippel sluiten, op laten komen (en dat 6.000.000 x) dan is "new school"ontluchten toch appeltje-eitje-2-vingers-in-de-neus-langehalengauwthuis-makkelijker.
Eenmaal new school ontlucht, dan wil je nooit meer anders.
En, voor een paar € maak je er makkelijk zelf 1.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Mooie update Frox, inspirerend ook die schone motorruimteConfusedmile:
Antwoord
Goed dat je met die remmen niet over de ring bent gegaan ;-)

Maar nu dus weer een reden minder om niet te vlammen, mooi gedaan en ziet er strak uit!
760 | Groen | Snel
Antwoord
Motorruimte is nog niet helemaal "af" er zijn nog wat kabeltjes en slangen die vernieuwd en of opgeruimd moeten worden.

Oldskool ontluchten viel me nog wel mee. Maar moet je exht met zn 2e zijn. Maar het lukte gewoon niet. Waarom weet ik nog steeds niet. Maar ben je alleen, dan is dat apparaat echt snel en ideaal.
Antwoord
flip_21 schreef:Goed dat je met die remmen niet over de ring bent gegaan ;-)

Maar nu dus weer een reden minder om niet te vlammen, mooi gedaan en ziet er strak uit!

Thanks! Goed voorbeeld doet volgen Wink

Een rondje over de ring is nu ook in zich ja. Misschien zelfs een plicht haha. Binnenkort maar eens een nieuw topic openen voor een nieuwe meet ergens van het voorjaar ofzo.

Bovenste draagarm rubbers moeten binnenkort er ook aan geloven.
Je blijft bezig Smile
Antwoord
nu nog een alu klepdekseltje, paar open luchtfiltertjes met lage stacks..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Smoelt lekker onder de kap. Remmetjes ook weer chique. Nog afgedopt tijdens het ontroesten of zo?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Wel het pinnetje van de sensor losgemaakt voor het oldskool ontluchten? Anders lukt het niet idd.
Groeten, Boele
Antwoord
Van het pinnetje wist ik bij de eerste keer ontluchten inderdaad niet maar alle latere pogingen wel met het schakelaartje eruit ontlucht.

Als het goed is wordt bij de electrolyse alleen verbinding tussen de roest en het ijzer verbroken. Het ijzer wat nog gewoon ijzer is wordt niet dunner. Heb de zuigertjes wel laten zitten, maar de gaten voor de slangen niet afgedopt. Naderhand wel goed doorgespoeld en geblazen zodat er geen stukjes roest achterbleven in de kanaaltjes.

Kleppendeksel staat op t lijstje. Voor de open filtertjes houd ik ook m'n ogen open. Ik wil een oud setje ombouwen voor K&N filtertjes ipv papieren maar ik kan niet de juiste vinden, 2e hands, met vacuüm aansluiting en dan voor een leuke prijs. Iemand van hier toevallig?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% EduardW 36 21.361 23 January 2020, 12:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  de gele banaan; 245 uit 1976. jero 2 3.789 4 November 2010, 13:29
Laatste bericht: Dopski
  onze lieve gele zweedse tank da goose 16 10.599 28 June 2006, 13:53
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)