Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
745 GLT 16V + Turbo project
Ben al een tijd niet meer hier op dit forum geweest, geen idee waarom eigenlijk :S Naja, bij deze (voor degene die niet op turbobricks en het volvoforum zitten) maak ik dit topic weer up to date.

Vorig jaar eind Januari ging er het een en ander kapot waardoor de kop eraf moest en toen kwam ik iets veel ergers tegen. Dikke vegen in de cilinderwand. Bleek dat het revisiebedrijf dat de boel op maat gemaakt had en aan mij mee gegeven om in elkaar te zetten vergeten was de zuigerveerslot speling op de juiste hoeveelheid ruimte te zetten, ondanks dat ik ze gevraagd had dit te doen. Deze was te krap (0,2mm ipv de vereiste 0,5mm). De zuigerveren zijn toen uitgezet en hebben dikke kale vegen op de wand achtergelaten. Door het gebrek aan smering daardoor zijn ook de zuigers zwaar beschadigd geraakt. Heeft een half jaar geduurd met het revisiebedrijf om de schade vergoed te krijgen. Blok en zuigers etc ook niet meer te redden, dus een nieuw setje zuigers uit Amerika laten komen, nieuw blok geregeld en weer opnieuw begonnen. De zuigers moesten nog gemaakt worden, wat ook 3 maanden geduurd heeft en toen zat ik 4 maanden in Amerika voor m'n opleiding en had ik nog steeds geen tijd. Aan het nieuwe blok meteen een aantal verbeteringen toegepast:

- Het nieuwe blok heb ik oliesproeiers in gemaakt die de onderkant van de zuigers besproeien
- Een stalen vliegwiel erop (5kg) waar een 850R koppeling op kan (gemaakt door TTV Racing in Engeland)
- 850R Koppeling (Clutchnet red drukgroep and 6 puck plaat met geveerde naaf)
- Stuggere klepveren erin
- Windage tray in het carter (van een B204FT)
- Olie temp sensor in carterpan geplaatst
- De JAW (just another wideband) vervangen voor een Innovate LC1
- De 500cc/min injectoren vervangen voor 900cc/min injectoren
- Walbro 255l/h brandstofpomp
- Bedrading netjes maken
- Subframe versterken achter

en nog een hoop kleine dingen.

Foto's:


[Afbeelding: img1018au.jpg]

[Afbeelding: img1020x.jpg]

[Afbeelding: img1022n.jpg]

Nieuwe blok in de verf gezet:

[Afbeelding: 04022011173.jpg]

[Afbeelding: 04022011174.jpg]

[Afbeelding: 04022011177.jpg]

[Afbeelding: 04022011180.jpg]

Krukas er weer in en oliesproeiers erin gemaakt:

[Afbeelding: 12022011182.jpg]

[Afbeelding: 12022011194.jpg]

[Afbeelding: 12022011192.jpg]

en een olie temperatuur sensor in de carterpan gemaakt:

[Afbeelding: 12022011188.jpg]

De zuigers er weer in, stuggere klepveertjes erin en meteen de keeringen op de klepsteeltjes ook maar vervangen:

[Afbeelding: img0366copy.jpg]

[Afbeelding: img0370copy.jpg]

[Afbeelding: img0372cu.jpg]

[Afbeelding: img0374by.jpg]

[Afbeelding: img0375gy.jpg]

[Afbeelding: img0381cx.jpg]

de cilinderkop verder in elkaar gezet:


[Afbeelding: img2703pn.jpg]

[Afbeelding: img2707kd.jpg]

[Afbeelding: img2724w.jpg]

[Afbeelding: img2730o.jpg]

En een windage tray die normaal op de B204FT zit gekocht om erop te zetten:

[Afbeelding: img0391v.jpg]


[Afbeelding: img0408k.jpg]

[Afbeelding: img0409i.jpg]

[Afbeelding: img0412hq.jpg]

[Afbeelding: img0417t.jpg]

[Afbeelding: img0419l.jpg]

[Afbeelding: img0422jn.jpg]

[Afbeelding: img0425n.jpg]

[Afbeelding: img0426wa.jpg]

De nieuwe koppeling:

[Afbeelding: 08042011221.jpg]


[Afbeelding: 09042011221.jpg]

[Afbeelding: 09042011222.jpg]

[Afbeelding: 09042011223.jpg]

[Afbeelding: img0481q.jpg]

[Afbeelding: img0482dg.jpg]

[Afbeelding: img0483s.jpg]

[Afbeelding: img0484edit.jpg]

[Afbeelding: img0486dn.jpg]
Antwoord
En toen liep het weer Big Grin


[Afbeelding: img0491ed.jpg]

[Afbeelding: img0496wt.jpg]

[Afbeelding: img0503i.jpg]

[Afbeelding: img0505tx.jpg]

[Afbeelding: img0506lo.jpg]

[Afbeelding: img0507x.jpg]


Ben intussen ook bezig met een low budget upgrade voor de remmen. De standaard 740 remmen kunnen het niet aan om de auto op tijd te stoppen.

Na een middag onderdelen van verschillende Volvo's te passen en meten heb ik een setje XC90 schijven (bijna 34cm diameter ipv 28 wat er nu op zit) en 2 zo goed als nieuwe klauwen van het laatste model V70 gevonden voor een leuke prijs. Ook mocht ik even een 740 veerpoot lenen om een adapter te bedenken zodat de klauwen op de 740 poten kunnen. De schijf past er zo op, hoeft niks voor aangepast te worden. Nu alleen nog een adapter voor de remklauwen.

[Afbeelding: 20110824140428.jpg]

[Afbeelding: 20110825115314.jpg]

[Afbeelding: 20110825115433.jpg]

[Afbeelding: 20110825115530.jpg]

Even een beugeltje gemaakt zodat ik alles goed kan opmeten en een adapter uitgetekent die goedkoop is om te maken aangezien hij kan worden gemaakt dmv lasersnijden of met een flowjet. Deze zijn inmiddels in de maak. Zodra ik alles werkend heb en het werkt goed, dan wil ik er best meer maken zodat meer mensen dit met hun remmen kunnen doen.

[Afbeelding: 20110903154441.jpg]

[Afbeelding: 20110903154726.jpg]
Antwoord
Zo, alle foto's doen het ook weer Smile
Antwoord
? Mijn berichten met foto's en alles om dit topic weer up to date te maken worden pas gepost als een moderator dit gezien heeft? Ben ik zo lang hier niet geweest of moet dit altijd nu?
Antwoord
SanderGLT schreef:? Mijn berichten met foto's en alles om dit topic weer up to date te maken worden pas gepost als een moderator dit gezien heeft? Ben ik zo lang hier niet geweest of moet dit altijd nu?
Ja dat is een ongewilde bug die nog niet is opgelost. Bij posts met veel links (of plaatjes) wordt onterecht een spamfilter toegepast Sad.

Volgens mij heb ik veel plaatjes al gezien op andere fora, mooi dat je hier ook weer een lekker updat zet. Ziet er goed uit in ieder geval!
Antwoord
originele kast heb je daar..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Geen problemen tot nu toe met de Innovate LC-1. Lees hier heel veel slechte verhalen over (storingen, kapot gaan).

Ziet er verder hartstikke goed uit!
Antwoord
Ik heb het vermoeden dat jij geen vermogen tekort komen.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Hoe zo super Awesome?!
245L VAN
Antwoord
Ohja, heb je al eens de heatwrap erafgehaald om te kijken hoe het staat met het uitlaatspruitstuk? Gaat namelijk niet altijd goed met zo'n heatwrap...

[Afbeelding: 57960_106486409410885_100001485780570_51...4492_n.jpg]

Nu heeft deze uitlaat wel een kleinere wanddikte, maar better safe than sorry!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 52.382 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.435 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 339.032 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.020 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 3.119 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 104.495 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 478.189 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)