Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Jaaaa, dat nieuwtje doet et vast goed bij de oldtimer rijders :-). 1 op 13 in een plug in haal ik met een goede 240 diesel ook wel.
Berichten: 1.709
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Zie voor meer werkelijke gebruikscijfers (van lease-auto's) deze site:
http://werkelijkverbruik.nl/
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 292
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2009
5 November 2012, 15:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 November 2012, 16:07 door oga244.)
Bij een Ampera spreekt men over een normverbruik van 1 op 87, reëel haalt zo'n ding tussen de 1 op 13 en de 1 op 15 (zie daarvoor gebruikersreviews in autoweek) alles was je als Amperarijder meer tankt dan 1 ltr op 87 gewoon extra belasten.
Je werd vanwege die 1 op 87 overladen met voordelen, die 1 op 87 haal je niet, dan ook geen voordelen
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
BartJu schreef:Zie voor meer werkelijke gebruikscijfers (van lease-auto's) deze site:
http://werkelijkverbruik.nl/
Mijn peug. blue lease 1,6 diesel verbruikt iets van 1 ltr per 19 km. Dat zit redelijk in de buurt van de fabrieksopgave. Maar een goede vriend heeft de zgn 14% zuinige 200 pk versie genomen die hetzelfde verbruik heeft.
De afdeling transport en belastingen van de betreffende ministeries moet zulke dingen eens goed aanpakken.
Binnen sociale werkgroepen zoals reintegratie van buitenlanders en opvanghuizen heb ik de afgelopen tijd zoveel voorbeelden gehoord dat daar waarschijnlijk een veelvoud van de oldtimer wegenbelasting te halen is.
Maar dan kom ik aan de mdw van semi-overheid. zal wel moeilijk boven water te halen zijn.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
oga244 schreef:Bij een Ampera spreekt men over een normverbruik van 1 op 87, reëel haalt zo'n ding tussen de 1 op 13 en de 1 op 15 (zie daarvoor gebruikersreviews in autoweek) alles was je als Amperarijder meer tankt dan 1 ltr op 87 gewoon extra belasten.
Je werd vanwege die 1 op 87 overladen met voordelen, die 1 op 87 haal je niet, dan ook geen voordelen
Beter nog, je pleegt een milieudelict. Dus bij te hoog verbruik of harder rijden dan toegestane snelheid of hinderen van een mrb betalende weggebruiker op de linkerbaan, dikke prent! ;-P
Berichten: 341
Topics: 37
Lid sinds: May 2012
een groot deel van die mensen rijd vaak wel belasting vrij om mobiel te zijn en het hoofd bovenwater te houden
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
Dus als je belastingvrij rijd in een auto die zegt groen te zijn maar het niet is om je hoofd boven water te houden mag het wel, maar als je dat in een oldtimer doet niet?
Bedoel je dat nou ???
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 292
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2009
5 November 2012, 18:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 November 2012, 18:38 door oga244.)
Autorijden moet geld kosten, een infrastuctuur is nu eenmaal niet gratis, het is mij dat ook niet duidelijk waarom sommigen niet meebetalen en er wel gebruik van willen maken.
Hier blijken ook voldoende mensen een 25 jaar oude auto als daily driver te hebben, gewoon omdat het niet verboden is (of omdat de regelinggeving onduidelijk was)
Lees vandaag dat een meerderheid het oneens is met de voorgenomen afschaffing van de vrijstelling, maar ik was het ook niet eens dat mijn MRB in 5 jaar met +/- 50% omhoog gegaan is.
De "middengroep" mag ook hier weer bloeden, want iemand moet (onderhand tot bloedens toe) geld ophoesten voor een infrastructuur waarvoor zekere groepen zich of "te schoon" (naar nu blijkt een verkeerde aanname) of "te oud" voelen en niets hoeven te betalen, dat ervaar ik als onrecht... (zal zo'n domme bijdehand wel weer gaan roepen dan dat mijn keuze was) maar wie moet die infrastructuur nu eigenlijk betalen? een paar domoren die in een nieuw gekochte auto ook al duizenden euro's aan BPM en BTW wegbrengen?
Betaal ik wil ik ook extra faciliteiten! b.v. een vrije rijbaan in de ochtendspits ofzo, gratis parkeren...
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
oga244 schreef:Lees vandaag dat een meerderheid het oneens is met de voorgenomen afschaffing van de vrijstelling
Waar las je dat en welke meerderheid bedoel je?
Dat de meerderheid van dit forum het ermee oneens is snap ik....
Berichten: 44
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2012
oudevolvo schreef:Waar las je dat en welke meerderheid bedoel je?
Dat de meerderheid van dit forum het ermee oneens is snap ik....
De meerderheid van de bevolking is het niet eens het het hele regeerakkoord. Maar niet getreurd; uiterlijk in 2016 kunnen we weer stemmen.
244 GL 1980 (met splinternieuwe APK tot november 2014!)