Berichten: 3
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2012
Ik heb pas een mooie 164E gekocht. Alleen heb ik problemen met het starten. Ik heb de bougies, bougiekabels, rotor, verdeelkap en contactpunten al vervangen. De ontsteking en contactpunten zijn afgesteld en een nieuwe accu is aangebracht.
Ondanks dat start de 164E niet vlekkeloos.
Wie kan mij vertellen wat ik nog meer moet nakijken ? De kleppen moeten nog gesteld worden want die hoor je iets tikken, maar ik weet niet of dit de startproblemen veroorzaakt.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Dan heb je al een hoop verbeterd aan het onstekingsgedeelte. Als dat goed gegaan is zou dat goed moeten zijn, alleen de bobine heb je nog niet gehad.
Loopt de auto op benzine of op gas?
Als hij op benzinen loopt (heb je de injectie er nog op zitten of zijn er carbs op gezet?) kan je de (oude) bougies even bekijken controleren op rijk mengsel.
De kleppen hoor je altijd wel wat. Mocht je het niet vertrouwens zijn ze makkelijk zelf te stellen.
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Vaak wordt bij de het onstekingsonderhoud, de condensator vergeten. Heb je die ook vervangen? Anders zijn je punten zo weer op.
Wat Dop al zegt, vermeld even de gegevens van de auto. Hoe specifieker, hoe gerichter men kan meedenken.
Groeten, Boele
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
vergeet alle "E" goodies niet, slijt ook allemaal..
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
22 January 2012, 13:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 January 2012, 13:31 door Marc1970.)
Tikken is goed, de klepspeling is enorm. Ik denk ook dat je het in het E gedeelte moet zoeken, een ouderwets en bijna uitgestorven injectiesysteem van Bosch genaamd D jet. Heel veel leesplezier!
http://www.164club.org/volvlink.html#bosch
Als je er niet uitkomt is er altijd nog Ooms in Monster:
http://home.tiscali.nl/volvoomsclassics/
Niet dat het een slecht systeem is, het is EFI in z'n oervorm en o.a. Mercedes en Jaguar gebruikten het ook:
http://www.jagweb.com/aj6eng/djetronic.php
VW, Porsche, Saab ook:
http://www.aircoolednut.com/erkson/ttt/e...d-jet.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2012
De auto loopt zowel op benzine en gas. Ik heb nog noiet alle technische details in beeld, maar volgens mij zit de injectie er nog op. De (oude) bougies waren Bosch Super R6 882.
Bij de koop van de niewe bougies heb ik duidelijk verteld dat de auto op gas loopt, dus zullen wel de goede bougies zijn.
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Start de auto op benzine of op LPG?
Heb je ook de condensator vervangen?
Groeten, Boele
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
'tis een E, geen puntjes... ;-)
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Mijn E heeft ook gewoon puntjes hoor!?
Groeten, Boele
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
apart, dan heb ik zo'n aluminium Bosch voor ogen met een rotortje met een onderbroken ring er onder.. zat in een 1800E