Topics: 38
Volvo 142 B23 schreef:Okee. En moet er nou wel of geen stalen bus komen?
Ik denk het wel, dan worden de krachten beter verdeeld. Er zijn trouwens gewoon bussen te koop in deze maat, echter moet dan de buitenbus gedraaid worden.
Groeten, Boele
Topics: 52
Dus stalen bus met teflon stuk erin. Zoals op het plaatje van Jambon? Maar rubber dan vervangen voor teflon? En waar koop je die stalen bus dan?
Topics: 288
Volvo 142 B23 schreef:Dus stalen bus met teflon stuk erin. Zoals op het plaatje van Jambon? Maar rubber dan vervangen voor teflon? En waar koop je die stalen bus dan?
..uit je gesneuvelde oude exemplaar..
Okee. Alleen de rubberen bus zit vast in de stalen bus. De teflon bus zal er uit glijden ben ik bang. Dus die moeten we zien te borgen. Iemand beschikking over een oude bus? Zal eens kijken van de week of er nog een stukje teflon rond slingert hier om wat te proberen.
Topics: 82
"De originele bus moet je niet uit elkaar halen, maar volledig verwijderen uit het hulpstuurhuis, je meet dan de maat op van de binnen diameter van de arm en de buiten diameter van de as waarop de arm draaid + de hoogte van de bus, laat dit in ÃÃn geheel maken en pers dan de ertalon bus in het hulpstuurhuis en monteer dan de arm .De ertalon bus draaid dan rond de as ."
Volgens mij vervangt Johan de hele bus door ertalon/nylon, komt geen ijzer meer in voor. De buitenmaat zal een soort lichte paspersing moeten zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 41
@ wouter ik heb 3 van die ellendige dingen liggen en ik ben ook op zoek naar een goede oplossing! Zal ik ze van de week komen brengen?
Van de week ff geen tijd Arjen, de week erna misschien?
Topics: 10
Marc1970 schreef:"De originele bus moet je niet uit elkaar halen, maar volledig verwijderen uit het hulpstuurhuis, je meet dan de maat op van de binnen diameter van de arm en de buiten diameter van de as waarop de arm draaid + de hoogte van de bus, laat dit in ÃÃn geheel maken en pers dan de ertalon bus in het hulpstuurhuis en monteer dan de arm .De ertalon bus draaid dan rond de as ."
Volgens mij vervangt Johan de hele bus door ertalon/nylon, komt geen ijzer meer in voor. De buitenmaat zal een soort lichte paspersing moeten zijn.
Marc, zo is het.
Topics: 38
Deze week een paar bussen laten maken van PON? Schijnt beter te werken dan Nylon. Dat zet uit als het nat wordt vertelden ze mij.
Van het weekend monteren onder de Combi (rijdt ik meer mee aankomende maanden) en daarna bij de 1800. Prijzen vallen mij alles mee: 25euro, als ik er meer dan 50 laat maken, komt het al snel op 20euro. Maargoed, dat lijkt mij iets teveel voor op de plank.
Ik meld mij nog met ervaringen, zowel direct na montage, als over een paar maanden. Dan haal ik hem los en kijk ik of er slijtage zichtbaar is. (wat ik mij niet kan voorstellen en de verkoper ook niet.)
Groeten, Boele
Ow kijk eens aan. Dat valt inderdaad niks tegen. Foto? Ben toch benieuwd hoe je het nu precies gedaan hebt.