Topics: 38
Ja dat kan natuurlijk ook.. Al is het dan wat sneu voor Funs aangezien hij er zoveel tijd in stopt.
Help ik liever meezoeken naar een oplossing..
Er is een amerikaan die de bussen maakt, maar daar is ie mee gestopt omdat ie ze niet kon verkopen!
Is er dan zo weinig animo voor?
Misschien toch het Taiwanese adresje van Raymond eens benaderen?
Groeten, Boele
Topics: 288
Marc1970 schreef:Dan toch maar zelf polyurethaan maken? Op TB zijn ze al zover: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=146478
Sloop een oude voor de metalen bussen, die ook gelijk 95% van de mal zijn.
"probleem" is dat dergelijke materialen hier weer veel te duur zijn, we wonen niet voor niets in NL, maar een eigenproductie opzetten op deze basis is best te doen, moet je alleen wel een aantal orders hebben staan...
Voordeel van de getoonde link is weer dat je daardoor meteen een 900 multilink onder de auto hebt, en dat vindt ik wel een goed idee..
Boele schreef:Ja dat kan natuurlijk ook.. Al is het dan wat sneu voor Funs aangezien hij er zoveel tijd in stopt.
Help ik liever meezoeken naar een oplossing..
Er is een amerikaan die de bussen maakt, maar daar is ie mee gestopt omdat ie ze niet kon verkopen!
Is er dan zo weinig animo voor?
Misschien toch het Taiwanese adresje van Raymond eens benaderen?
die Thainamese uit
China zit een hoop
bende tussen, loont ook alleen de moeite als er een
stapel gemaakt worden. Ik verwacht dat Funs wel wat
ingangen heeft.. en anders de
stoute schoenen aan en de spullen opsturen naar Chinviet oid...
Ik zal die amerikaan wel 'ns mailen!
Groeten, Boele
Topics: 288
goed resultaat kost tijd...
Funsdaf schreef:Met het zelf gieten haal je nooit de kwaliteit die een proffesioneel gegoten onderdeel haalt.
Voor opvulbussen zoals in het voorbeeld is het leuk om het zelf te knutselen, maar voor de slecht belaste stuurhuisbus is dit zeker geen optie.
Vandaag met iemand ook nog over andere oplossingen gesproken, daar ga ik nu ook nog achteraan. Maar zoals gemeld duren zo'n dingen altijd helaas een tijdje.
Moest vandaag weer aan je denken!
Stuurstang kogeltjes vervangen. Dus ook maar even spoorstang kogeltje losgehaald. Wat bleek, 0,0 speling op mn Hulpstuurhuis. Alleen wat draait dat ding toch zwaar zeg! (vandaar het zware sturen!) Dus even losgehaald, Siliconenspray tussen rubber en bus gespoten, hielp al iets.. Zou zoiets niet zelf te draaien zijn uit Nylon/PU? Of is PU uberhaupt niet te draaien? Is natuurlijk wel een dun randje wat een grote faalkans heeft..
Maargoed: Hoe staat het ervoor? Zolang stel ik het vervangen van de bus namelijk uit!
Groeten, Boele
Idee had ik ook al!
Had hem de vraag gesteld hoeveel ik er af moest nemen wanneer hij weer wilde 'produceren' nooit meer iets van vernomen..
Groeten, Boele
Topics: 1
Bijna een jaar later dan maar weer de vraag;
Lukt het? Werkt iedereen echt zo tegen voor het maken van nieuwe onderdelen?!
Topics: 7
Ik heb wel onlangs iemand een hulpstuurarm verkocht die wil proberen er een gelagerde versie van te maken ipv met de rubber bus, als hem dit lukt en hij me laat weten hoe hij het gedaan heeft zal ik het hier vermelden.
Interessant! Niet aan gedacht.
Via Funs ging het niet werken. Ontwikkelkosten zijn vrij hoog, dus je moet er flink wat verkopen. Als ik het goed onthouden heb.
Ik hoor het graag Rudi!
Groeten, Boele
Topics: 1
Dat zou ook wel heel interessant zijn ja!
Ik ben benieuwd of daar wat uitkomt.. (: