Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Hoi,

Jammer, de regeling wordt echt afgeschaft. Veel memsen op diverse oldtimer fora denken dat de soep niet zo heet gegeten wordt, maar denken die mensen dan echt dat Den Haag zich druk gaat maken over die bedrijven die het zwaar gaan krijgen? Er zijn al zoveel bedrijven en burgers die het zwaar gaan krijgen! Overigens heb ik lang met oude volvo's gereden waar ik belasting voor betaald, dus voor mij gewoon jammer dat het afgeschaft wordt. Het wordt voor mij een ander verhaal als je de auto's niet meer kunt schorsen voor de houderschap belasting, als dat echt zo zou zijn gaan er op oudjaar 2013 2 auto's op de brand bult!

Groet,

Mathieu.
@ Matthieu,

Ik denk dat je gelijk hebt. Helaas heb ik ook nog wel wat voor op de bult, dat doe ik liever als mijn auto's slijten op een manier die voelt als geld bijgeven...
Laten we dat dan op een goede plaats doen.

De onderdelen zullen wel heel goedkoop worden?
Volvo 142 B23 schreef:G3 is niet mogelijk voor een volvo ouder dan plm 1994.
Owja dat is waar natuurlijk. Je kan het wel aan de eisen voor G3 laten voldoen (qua systeem en uitstoot) maar het wordt niet als zodanig herkend en aangeslagen... Sad

Dat wordt dan excel sheets maken.
Nou ja, alle 240's naar de rdw rijden en een g3 typekeur verkrijgen of zoiets dan maar?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Een eerste reactie van Harald Bresser, RAI Vereniging:

RAI Vereniging is verbaasd over deze zet van het nieuwe kabinet. Deze hadden we niet verwacht. We kunnen ons dan ook niet voorstellen dat dit voorstel ongeschonden door de Tweede kamer komt. Voor de echte liefhebbers en bezitters van auto's ouder dan 30 jaar zou deze regeling eigenlijk moeten blijven bestaan. Wij zijn kritischer op met name de youngtimer diesels. Als er nu auto's in Duitse binnensteden geweerd worden, moeten die dan in ons land fiscaal gestimuleerd worden door ze vanaf -uiteindelijk- 30 jarige leeftijd een lager tarief te laten betalen? De regering had daar trouwens al enige tijd geleden een 'oplossing' voor bedacht door die eigenaren de LPG- en dieseltoeslag uit de MRB gewoon te laten betalen. Dat is veel meer de lijn waar RAI Vereniging bij aansluit.
Nu worden alle oldtimerbezitters over ÃÃn kam geschoren en dat lijkt niet een goed plan.
Voor elke dag: Blackbird 245GLE MY1993 - http://www.volvo-forum.nl - het forum voor álle Volvo liefhebbers
DopdeDouwer schreef:Owja dat is waar natuurlijk. Je kan het wel aan de eisen voor G3 laten voldoen (qua systeem en uitstoot) maar het wordt niet als zodanig herkend en aangeslagen... Sad

Dat wordt dan excel sheets maken. Dat wordt dan excel sheets maken.

Of omkatten naar nieuwer???
Weer eens wat anders... ;-)
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Citaat:@ Matthieu,

Ik denk dat je gelijk hebt. Helaas heb ik ook nog wel wat voor op de bult, dat doe ik liever als mijn auto's slijten op een manier die voelt als geld bijgeven...
Laten we dat dan op een goede plaats doen.

Een goede plek zou misschien het binnenhof zijn? Maar dit terzijde, ik heb eens gekeken hoevel ik rij met mijn 3 oltimers. 1 rijdt nooit, 1 was 2300km in 2 jaar en 1 was 7000 in 2 jaar inclusief vakantie naar Noorwegen. De 2 auto's waarmee gereden wordt hebben een gaspot die weinig gebruikt kan worden op een vakantie in Noorwegen. Je voelt het waarschijnlijk al: de gaspotten gaan eruit en ik ga voor minder mrb lekker op benzine rijden. Nog vervuilender dan lpg, maar ach wat geeft het!

Groet,

Mathieu.
Als de helft van alle liefhebbers er mee stopt geeft dat de volgende kettingreactie: er worden geen plezierritten meer gemaakt , hierdoor geen accijns en de bijbehoren BTW. Onderdelenverkoop en aanverwante handel levert ook minder BTW op. Per saldo levert deze maatregel dan ook zeer weinig op. Maatregel moet ook eerst nog door de tweede kamer. Andere bijverschijnselen zie ik ook: geen voordeel meer voor scheurende belastingvrije Priussen en andere zogenaamde milieuliefhebbers. Stel voor dat de overblijvende oldtimer rijders voortaan in Belgie gaan tanken. Met alle oldtimers naar Den Haag lijkt me ook wel wat.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
HansDAF schreef:Als de helft van alle liefhebbers er mee stopt geeft dat de volgende kettingreactie: er worden geen plezierritten meer gemaakt , hierdoor geen accijns en de bijbehoren BTW. Onderdelenverkoop en aanverwante handel levert ook minder BTW op. Per saldo levert deze maatregel dan ook zeer weinig op. Maatregel moet ook eerst nog door de tweede kamer. Andere bijverschijnselen zie ik ook: geen voordeel meer voor scheurende belastingvrije Priussen en andere zogenaamde milieuliefhebbers. Stel voor dat de overblijvende oldtimer rijders voortaan in Belgie gaan tanken. Met alle oldtimers naar Den Haag lijkt me ook wel wat.
ok.. tank ik eerst in Poppel(grens) en dan Den Haag.. wel een duur ritje.. en ik vrees dat ze hun neus optrekken voor een eenmalige ludieke actie.. want het ebt toch weg.. Wat is tegenwoordig de minimum snelheid op de snelweg..? vervelend zo'n oud gebakje dat weer eens een file veroorzaakt.. wel goed in de achteruitkijkspigel kijken hè..!!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
HansDAF schreef:Maatregel moet ook eerst nog door de tweede kamer.

Regeerakkoord is van PVDA en VVD en die hebben een meerderheid in de tweede kamer...dus dat loopt zo'n vaart WEL in dit geval.
Volvo 244 DL 1974

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.220 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.619 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.662 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.227 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.546 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)