Berichten: 420
Topics: 84
Lid sinds: Oct 2009
Hoi,
Jammer, de regeling wordt echt afgeschaft. Veel memsen op diverse oldtimer fora denken dat de soep niet zo heet gegeten wordt, maar denken die mensen dan echt dat Den Haag zich druk gaat maken over die bedrijven die het zwaar gaan krijgen? Er zijn al zoveel bedrijven en burgers die het zwaar gaan krijgen! Overigens heb ik lang met oude volvo's gereden waar ik belasting voor betaald, dus voor mij gewoon jammer dat het afgeschaft wordt. Het wordt voor mij een ander verhaal als je de auto's niet meer kunt schorsen voor de houderschap belasting, als dat echt zo zou zijn gaan er op oudjaar 2013 2 auto's op de brand bult!
Groet,
Mathieu.
Berichten: 216
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2011
@ Matthieu,
Ik denk dat je gelijk hebt. Helaas heb ik ook nog wel wat voor op de bult, dat doe ik liever als mijn auto's slijten op een manier die voelt als geld bijgeven...
Laten we dat dan op een goede plaats doen.
De onderdelen zullen wel heel goedkoop worden?
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Volvo 142 B23 schreef:G3 is niet mogelijk voor een volvo ouder dan plm 1994.
Owja dat is waar natuurlijk. Je kan het wel aan de eisen voor G3 laten voldoen (qua systeem en uitstoot) maar het wordt niet als zodanig herkend en aangeslagen...
Dat wordt dan excel sheets maken.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Nou ja, alle 240's naar de rdw rijden en een g3 typekeur verkrijgen of zoiets dan maar?
Berichten: 591
Topics: 67
Lid sinds: Apr 2005
Een eerste reactie van Harald Bresser, RAI Vereniging:
RAI Vereniging is verbaasd over deze zet van het nieuwe kabinet. Deze hadden we niet verwacht. We kunnen ons dan ook niet voorstellen dat dit voorstel ongeschonden door de Tweede kamer komt. Voor de echte liefhebbers en bezitters van auto's ouder dan 30 jaar zou deze regeling eigenlijk moeten blijven bestaan. Wij zijn kritischer op met name de youngtimer diesels. Als er nu auto's in Duitse binnensteden geweerd worden, moeten die dan in ons land fiscaal gestimuleerd worden door ze vanaf -uiteindelijk- 30 jarige leeftijd een lager tarief te laten betalen? De regering had daar trouwens al enige tijd geleden een 'oplossing' voor bedacht door die eigenaren de LPG- en dieseltoeslag uit de MRB gewoon te laten betalen. Dat is veel meer de lijn waar RAI Vereniging bij aansluit.
Nu worden alle oldtimerbezitters over ÃÃn kam geschoren en dat lijkt niet een goed plan.
Berichten: 1.709
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
DopdeDouwer schreef:Owja dat is waar natuurlijk. Je kan het wel aan de eisen voor G3 laten voldoen (qua systeem en uitstoot) maar het wordt niet als zodanig herkend en aangeslagen...
Dat wordt dan excel sheets maken. Dat wordt dan excel sheets maken.
Of omkatten naar nieuwer???
Weer eens wat anders... ;-)
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 420
Topics: 84
Lid sinds: Oct 2009
Citaat:@ Matthieu,
Ik denk dat je gelijk hebt. Helaas heb ik ook nog wel wat voor op de bult, dat doe ik liever als mijn auto's slijten op een manier die voelt als geld bijgeven...
Laten we dat dan op een goede plaats doen.
Een goede plek zou misschien het binnenhof zijn? Maar dit terzijde, ik heb eens gekeken hoevel ik rij met mijn 3 oltimers. 1 rijdt nooit, 1 was 2300km in 2 jaar en 1 was 7000 in 2 jaar inclusief vakantie naar Noorwegen. De 2 auto's waarmee gereden wordt hebben een gaspot die weinig gebruikt kan worden op een vakantie in Noorwegen. Je voelt het waarschijnlijk al: de gaspotten gaan eruit en ik ga voor minder mrb lekker op benzine rijden. Nog vervuilender dan lpg, maar ach wat geeft het!
Groet,
Mathieu.
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Als de helft van alle liefhebbers er mee stopt geeft dat de volgende kettingreactie: er worden geen plezierritten meer gemaakt , hierdoor geen accijns en de bijbehoren BTW. Onderdelenverkoop en aanverwante handel levert ook minder BTW op. Per saldo levert deze maatregel dan ook zeer weinig op. Maatregel moet ook eerst nog door de tweede kamer. Andere bijverschijnselen zie ik ook: geen voordeel meer voor scheurende belastingvrije Priussen en andere zogenaamde milieuliefhebbers. Stel voor dat de overblijvende oldtimer rijders voortaan in Belgie gaan tanken. Met alle oldtimers naar Den Haag lijkt me ook wel wat.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
HansDAF schreef:Als de helft van alle liefhebbers er mee stopt geeft dat de volgende kettingreactie: er worden geen plezierritten meer gemaakt , hierdoor geen accijns en de bijbehoren BTW. Onderdelenverkoop en aanverwante handel levert ook minder BTW op. Per saldo levert deze maatregel dan ook zeer weinig op. Maatregel moet ook eerst nog door de tweede kamer. Andere bijverschijnselen zie ik ook: geen voordeel meer voor scheurende belastingvrije Priussen en andere zogenaamde milieuliefhebbers. Stel voor dat de overblijvende oldtimer rijders voortaan in Belgie gaan tanken. Met alle oldtimers naar Den Haag lijkt me ook wel wat.
ok.. tank ik eerst in Poppel(grens) en dan Den Haag.. wel een duur ritje.. en ik vrees dat ze hun neus optrekken voor een eenmalige ludieke actie.. want het ebt toch weg.. Wat is tegenwoordig de minimum snelheid op de snelweg..? vervelend zo'n oud gebakje dat weer eens een file veroorzaakt.. wel goed in de achteruitkijkspigel kijken hè..!!
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
HansDAF schreef:Maatregel moet ook eerst nog door de tweede kamer.
Regeerakkoord is van PVDA en VVD en die hebben een meerderheid in de tweede kamer...dus dat loopt zo'n vaart WEL in dit geval.
Volvo 244 DL 1974