29 October 2012, 20:25
ok.....al wat gegoogled maar kon geen datum vinden.......damn....dit ziet er niet goed uit. Zou toch wel heel rechtvaardig zijn als je de huidige gevallen MRB vrij laat.
Volvo 244 DL 1974
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
|
29 October 2012, 20:25
ok.....al wat gegoogled maar kon geen datum vinden.......damn....dit ziet er niet goed uit. Zou toch wel heel rechtvaardig zijn als je de huidige gevallen MRB vrij laat.
Volvo 244 DL 1974
29 October 2012, 20:35
DopdeDouwer schreef:Ik denk dat er veel oldtimers totallos worden gereden binnenkort... heb je iig de dagwaarde/taxatiewaarde nog... (impulsieve reactie) Lol, ik moest hier wel hard om lachen eigenlijk... Het is niet eens ondenkbaar dat dat op "grote schaal" gedaan gaat worden. ![]() ![]() Voor de rest is het natuurlijk bijzonder slecht en triest nieuws. ![]()
29 October 2012, 20:43
Ja meneer Samson maakt geen vrienden bij de oldtimer mensen ;-)!
Volvo 244 DL 1974
29 October 2012, 20:47
Snap ik, maar Samson's standpunt was wel vóór de verkiezingen al bekend. Nu de VVD dit steunt is er sowieso een grote meerderheid in het kabinet voor dit plan. Immers: CDA, D66, GL en CU waren al voorstander om de oldtimer-vrijstelling geheel te schrappen (CDA gedeeltelijk, maar je betaalt dan nog altijd minstens de helft aan wegenbelasting). Dat weg zien te lobby'en zal heel moeilijk worden.
![]() Ongelooflijk dat er zelfs op de Fehac-site niets wordt gemeld. Dat sterkt het idee van Seniorenclub bij me: ze zijn toch al oud zat en in 2014 toch al met de hobby genokt omdat 't voor een 70-plusser fysiek onmogelijk blijkt. ![]() Om voor eigen parochie te preken: Boedr en ik zijn afgelopen weekend begonnen met de deel-restauratie van m'n Volvo 240 (die er overigens echt flink van gaat opknappen en het laswerk is haast net zo goed als een nieuwe), dat blijkt nu dus ook weggegooid geld te zijn want de auto zal straks onverkoopbaar zijn (zoals Oudevolvo ook last van heeft). En dan gaat 't in mijn geval nog om een originele Nederlandse '86'er die al meer dan genoeg wegenbelasting betaald heeft. ![]()
29 October 2012, 20:48
Voor het milieu he? Dus scooters gaan ook meebetalen? Ik denk echt dat scooters 10 keer zoveel vervuilen dan oldtimers (maar kan ook 4 of 50 keer zijn)
244 GL 1980 (met splinternieuwe APK tot november 2014!)
29 October 2012, 20:53
Het blijft gewoon raar:
- er wordt geen onderscheid gemaakt (bv. gewone eerste auto - bouwjaar - gebruik e.d.) - als argument wordt het milieu gebruikt Samson had beter promilieuschreeuwer kunnen blijven, deed hij minder kwaad
29 October 2012, 21:03
Als motorrijder hoop ik van niet, maar er is gebleken dat motoren vele malen meer schadelijke stoffen uitstoten dan auto's, gaan we die ook zwaarder belasten? Komkom, we denken toch niet echt dat deze maatregel 'milieu' gerelateerd is hè?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
29 October 2012, 21:03
BartWillem schreef:Ongelooflijk dat er zelfs op de Fehac-site niets wordt gemeld. Dat sterkt het idee van Seniorenclub bij me: ze zijn toch al oud zat en in 2014 toch al met de hobby genokt omdat 't voor een 70-plusser fysiek onmogelijk blijkt.De Fehac is inderdaad in diepe slaap volgens mij. Zie ook mijn post op het VolvoKV forum met mijn bericht aan de Fehac begin september (geen reactie gehad overigens). M'n vriendin opperde nog wel een leuke suggestie om toch een verzameling aan te kunnen houden. Gewoon ieder kwartaal een andere auto in de belasting. Rij je toch vier verschillende auto's per jaar. Wat is nu het beoogde exportland? Terug naar Zweden? Daar is volgens mij >30 belastingvrij. Hoe is de regeling in België en Duitsland?
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
29 October 2012, 21:06
Duitsland ook 30 jaar geloof ik.........massaal wieder zuruck ins Heimat ;-)!
Volvo 244 DL 1974
29 October 2012, 21:08
oudevolvo schreef:Wat is nu het beoogde exportland? Terug naar Zweden? Daar is volgens mij >30 belastingvrij. Hoe is de regeling in België en Duitsland? Volgens mij is wegenbelasting iets heel Hollands, sowieso niet in Duitsland (net als BPM)
244 GL 1980 (met splinternieuwe APK tot november 2014!)
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|