Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Mooie machientjes hebben ze daar tegenwoordig voor hè.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Die van mij is ook bij Autoconoom getaxeerd. Aardige vent inderdaad, en volgens mij kijkt hij eerder naar de staat van de auto (en eventuele aanpassingen) dan dat hij kijkt naar de uitvoering zelf. Over de mijne was 'ie toen ook wel te spreken :biggrin:
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Zijn dit de gegevens zoals ze hem uiteindelijk afgesteld hebben??
Groeten, Boele
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Yellow240 schreef:Die van mij is ook bij Autoconoom getaxeerd. Aardige vent inderdaad, en volgens mij kijkt hij eerder naar de staat van de auto (en eventuele aanpassingen) dan dat hij kijkt naar de uitvoering zelf. Over de mijne was 'ie toen ook wel te spreken :biggrin:
"Toen" inderdaad! Daarna is het bergafwaards gegaan xD
Berichten: 9.910
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Je auto heeft de askanteling van een versie met onbekrachtigde besturing. Zitten er rechte fusees onder? Kan op zich geen kwaad.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
We hebben op de uitlijn-computer de gegevens gehaald van een 240 met stuurbekrachtiging en vervolgens dit nog vergeleken met de gegevens van het groene boekje. Camber en sporing van de vooras zijn goed af te stellen, caster niet.Aan de achteras valt niets af te stellen.(alleen meten)
Vandaag bij Carlo een nieuwe koppeling gescoord samen met toplager en krukaskeering. Koppeling slipt vanaf 3000 tpm. Dit weekend maar eens monteren. Volgende week gaat auto naar de spuiter wegens het raken van een paaltje (....)
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 57
Topics: 10
Lid sinds: Dec 2011
Jezus minarelli wat een mooie bak! 245'en zijn 8)
![[Afbeelding: ndohglt.jpg]](http://uploadffs.nl/images/2015/02/07/ndohglt.jpg)
"WITTGENSTEIN! VERANDER DRIETACHTIG!"
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Ben aan de koppeling begonnen, slipte toch behoorlijk vanaf 3000 rpm. Wat een vette zooi onder de auto. Had het al wel gezien en dat dat er hier en daar een keerring lek zou zijn, niets is minder waar. Lekkage aan de achterzijde van het kleppendeksel heeft het allemaal veroorzaakt. Inmiddels nieuwe koppelingset gehaald bij VOMD, bak er achter vandaan. Bak eerst maar eens goed schoongespoten op de zaak, hij lijkt wel nieuw! Drukgroep zit er ook weer in. Alleen de bak er weer achter doen viel tegen, motor kantelt te weinig (bak zit klem tegen de carrosserie) Morgen de vooras maar even los en de carrosserie omhoog, dan moet ie passen. Daarna de achteraskeering vervangen.
Wat is er met imageshack, kan geen foto's meer uploaden ondanks registratie?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Afgelopen woensdag naar VOMD voor het stellen van mijn kleppen, gelukkig is de kop niet versleten, kan nog een hele tijd mee.
Bovenzijde van de kop lijkt iets krom, daardoor waarschijnlijk lekkage.Voorlopig maar eens proberen met een dubbele klepdekselpakking. Carterventilatie goed aangesloten (op aanraden van Carlo maak in een catch can, ben ik gelijk de olie kwijt uit de intercooler!). Gisteren een setje Bosch pilot 150 gescoord (nieuw)voor onder de bumper. Ook de stationair klep goed gereinigd. motor loopt nog niet echt lekker. Vandaag op de zaak de carterpan en de achteras schoongespoten, deze week nieuwe keerring in achteras zetten.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Hmmmm die catchcan is nog niet zo'n slecht idee. Al een plan hoe je die gaat maken?
Ow en met de Bosch lampjes wel een fotootje hè.