Berichten: 671
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
Vetsmering dmv metalen bussen, smeergleuven enz.
Nylon lijkt mij wat zwak er komen ook verticale krachten erop te staan enje wilt niet dat zoiets gaat scheuren.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Hmmm bronzen bus om de pen heen icm met twee metalen bussen en smeerboring klinkt als een goede oplossing. Ben alleen benieuwd naar het krachtenspel op de pen. Deze is bedoeld voor een rubberen bus welke enigszins dempt, dat doet een metalen bus niet. Maar als de krachten meevallen zou dat ook mijn idee zijn. Relatief eenvoudig te produceren, word alleen wel maatwerk ivm de passingen die nooit 100% gelijk zullen zijn denk ik.
Berichten: 671
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
eenboudig draaien was het alles behalve heb verschillende draaiers gehad en uiteindelijk een gevonden, voor passingen is ook al een oplossing gevonden.
Voordat ik het verkoop wil ik enkel zeker weten dat het goed is en er niks mee gebeurt inderdaad, en de manier hoe het verkocht gaat worden particulier via marktplaats of bedrijfsmatig.
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
boedr schreef:Vetsmering dmv metalen bussen, smeergleuven enz.
Nylon lijkt mij wat zwak er komen ook verticale krachten erop te staan enje wilt niet dat zoiets gaat scheuren.
Klopt! Daarvoor laat ik een buitenbus draaien waar de Nylon bussen in passen.
Ik vind jouw ontwerp leuk. Alleen gebruik je metalenbussen, of exemplaren van Brons?
Hoor graag je richtprijs.
Groeten, Boele
Berichten: 671
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
Bronzen en metalen bussen, prijs kan ik nog niet weergeven helaas.
Berichten: 202
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2009
Gewoon een bus in ertalon(nylon) laten maken met dezelfde binnen en buiten maat als de originele bus en dan in het hulpstuurhuis monteren. Ik rij er al 7 jaar mee in mijn 144, BJ 1967 zonder speling.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
johan laveyne schreef:Gewoon een bus in ertalon(nylon) laten maken met dezelfde binnen en buiten maat als de originele bus en dan in het hulpstuurhuis monteren. Ik rij er al 7 jaar mee in mijn 144, BJ 1967 zonder speling.
...daar kom je nu mee.. :wink: nog smering..?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Nylon is in principe zelfsmerend dacht ik. Loopt zelfs gigantisch vast als je het smeert doordat het nylon opzwelt.
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
johan laveyne schreef:Gewoon een bus in ertalon(nylon) laten maken met dezelfde binnen en buiten maat als de originele bus en dan in het hulpstuurhuis monteren. Ik rij er al 7 jaar mee in mijn 144, BJ 1967 zonder speling.
Maar zon rubberen bus haal je nog niet zo eenvoudig uit elkaar, toch?
Groeten, Boele
Berichten: 202
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2009
De originele bus moet je niet uit elkaar halen, maar volledig verwijderen uit het hulpstuurhuis, je meet dan de maat op van de binnen diameter van de arm en de buiten diameter van de as waarop de arm draaid + de hoogte van de bus, laat dit in ÃÃn geheel maken en pers dan de ertalon bus in het hulpstuurhuis en monteer dan de arm .De ertalon bus draaid dan rond de as .