15 February 2012, 23:20
Oke, dan zat ik verkeerd. Degene die Boele zoekt maakt Superpro niet in ieder geval.
PU Bus Hulpstuurhuis voor de 140/160 1800.. Waar verkrijgbaar!?
|
15 February 2012, 23:20
Oke, dan zat ik verkeerd. Degene die Boele zoekt maakt Superpro niet in ieder geval.
21 October 2012, 21:19
Topic blijft interessant.. Links en rechts merk ik de vraag naar een goede bus. Zouden er niet gewoon SKF lagers tussen kunnen?
Groeten, Boele
21 October 2012, 21:57
door de krachten die erop gaan komen gaan lagers naar mijn idee te snel kapot en komt er snel speling op te zitten.
ik ben bezig in cad 3d een oplossing te ontwerpen, meer kan ik er niet over loslaten. Nog even geduld dus ![]()
21 October 2012, 22:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 October 2012, 23:03 door Marc1970.)
Als je googlet op pitman idler arm zie je een hoop variaties maar ze hebben toch meest een soort rubberen draaipunt aan de chassisbalk. Oftewel, het draaipunt aan het chassis hoeft niet erg 'hard' te zijn in de verticale zin, zolang het horizontaal maar draait.
Waarom dat zo is snap ik niet, het andere draaipunt, die in het stuurhuis, is namelijk wel 'hard' in de verticale richting. Het pitman principe wordt nog best veel toegepast in terreinwagens. De idler arm is wel steviger uitgevoerd, deze heeft harde bussen trouwens: http://www.4x4wire.com/toyota/maintenance/idler/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
21 October 2012, 23:42
Marc1970 schreef:Als je googlet op pitman idler arm zie je een hoop variaties maar ze hebben toch meest een soort rubberen draaipunt aan de chassisbalk. Oftewel, het draaipunt aan het chassis hoeft niet erg 'hard' te zijn in de verticale zin, zolang het horizontaal maar draait. John Parker van V-performance maakte ze van Nylon. Werkte perfect. Alleen hij maakt ze niet meer...
Groeten, Boele
22 October 2012, 08:43
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 October 2012, 08:52 door Marc1970.)
Het systeem is van ZF, die ook aan BMW leverden, en BMW's hadden exact zo'n idler arm bushing: http://www.ebay.com/itm/BMW-Idler-Arm-Bu...0743829941
Misschien passen hun latere hulparmbussen ook nog wel (of zijn pas te maken), ze zien er in elk geval stuk steviger uit: http://www.ebay.de/itm/1-Lenkhebel-Buchs...45ea4a35e2
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
22 October 2012, 11:24
Marc1970 schreef:Het systeem is van ZF, die ook aan BMW leverden, en BMW's hadden exact zo'n idler arm bushing: http://www.ebay.com/itm/BMW-Idler-Arm-Bu...0743829941 Bedankt, Marc. Bij de BMW-garage, waar ik al mijn auto's laat keuren, vertelde een monteur dat ze vroeger ook eenzelfde systeem hadden, en dat ze inderdaad altijd bewogen..
Groeten, Boele
23 October 2012, 12:26
Jambon schreef:wellicht zijn er voor BMW wÃl bussen en weten wij dat nog niet..?! Marc en Raymond: Weten jullie of de stalen binnenbussen van de hulpstuurhuisbus los verkrijgbaar zijn? Want ik kan bij een bedrijf proberen ze van Nylon te laten maken. Overigens hebben vroege Amazons en katteruggen een nader glij systeem met bronzen bussen. Kan zoiets niet op latere auto;s? Klik
Groeten, Boele
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|