21 November 2011, 16:58
goed verhaal zeg, een M47 behoeft duidelijk nauwelijks "verbouwing"..
|
Frox en de gele 142S
|
|
21 November 2011, 17:43
Ja qua verbouwen is het wel ideaal.
en qua fitness ook... Heb nu nog spierpijn haha :biggrin:
Volvo 142S - 1973
Felix
21 November 2011, 18:02
Zijn de overbreningsverhoudingen nou ook heel anders tov een M40?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
6 May 2012, 19:35
Mocht iemand het zijn opgevallen; de foto's doen het weer
![]() Yellow240 schreef:Zijn de overbreningsverhoudingen nou ook heel anders tov een M40? Ja best wel! eerst was 110km/h 4000rpm en dat is nu 3500/3450 rpm. Het verschil lijkt misschien weinig maar is het wel een stuk prettiger. En de max snelheid (die ik aandurf :wink is nu ook een stuk hoger. Maar hoe hard hij nou echt kan weet ik nog steeds niet... In de tussentijd een paar kleine updates: Ik heb nu een werkend oliedruk metertje. joepiedepoepie! Ik heb wat aardig steenslag verf verwijderd van de dorepls. Wat een sck**t-kl*te-t*ring-h**renklus is dat zeg! 4 dikke koeklagen over elkaar! Het onderste gedeelte laat ik lekker zitten want dat krijg ik er niet af, daar is het nog dikker pfff. En dat zit net onder de knik van de dorpel, valt toch minder op. Het ziet er nu wel stukken beter uit. Oogt een stuk lager. Ik moet alleen nog wat kleine plekje die eronder vandaan kwamen bijwerken. Maar dat komt wel goed als het weer mooi wordt om te spuiten. Er is een CDV setje ingebouwd met afstandbediening Moet alleen nog aangesloten worden op de toeter of een *TWEET TWEET* geluidje (grapje)De scheel stoeltjes zitten lekker maar staan nog steeds in de woonkamer.... :redface: Dat was t weer
Volvo 142S - 1973
Felix
20 May 2012, 23:38
Hoe heb je die oliedruksensor aan de gang gekregen? Ik heb die metertjes van de oliedruk en olietemperatuur een jaar na dato nog steeds niet werkend :lol:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
laat die laag voorbij de knik maar zitten, daar krijg je snel steenslag en dan de rest.. desnoods overspuitbare coating er over en in de kleur zetten..
heb je het "T-tje" van Boele gebruikt? Nu even in de gaten houden of de boel niet lekt..!
21 May 2012, 12:19
Lekt wel inderdaad, nog geen zin en tijd gevonden op het opnieuw aan te draaien :redface: hehe
Dorpel is nu weer netjes zwart onder die knik mile:
Volvo 142S - 1973
Felix
31 May 2012, 07:31
frox schreef:Wat een sck**t-kl*te-t*ring-h**renklus is dat zeg! Bedoel je daarmee dat het niet fijn was?
Groeten van Frans
12 June 2012, 21:51
De laatste tijd een beetje bezig geweest met poetsen.
Eerst aan de gang geweest met de klei van McGuiars. Echt gaaf om te zien dat die klein al die kleine teer- en roetspettertjes opneemt. Werkt dus echt ![]() Hier een stukje van het dak dat ik eerst had gekleid en daarna gepoetst. Echt een bizar verschil mile:![]() En hier een glimmende motorkap. Op dit moment was hij nog niet eens gepolijst, alleen gekleid. :eyebrows: (links op de foto moest wel nog uitgewreven worden)
Volvo 142S - 1973
Felix
12 June 2012, 22:10
Ja dat kleien, en zeker het polijsten is de moeite 100 procent waard!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90 |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% | EduardW | 36 | 21.326 |
23 January 2020, 12:33 Laatste bericht: Volvo 142 B23 |
|
| de gele banaan; 245 uit 1976. | jero | 2 | 3.788 |
4 November 2010, 13:29 Laatste bericht: Dopski |
|
| onze lieve gele zweedse tank | da goose | 16 | 10.570 |
28 June 2006, 13:53 Laatste bericht: Sander van Buiten |
|