Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frox en de gele 142S
goed verhaal zeg, een M47 behoeft duidelijk nauwelijks "verbouwing"..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ja qua verbouwen is het wel ideaal.

en qua fitness ook... Heb nu nog spierpijn haha :biggrin:
Antwoord
Zijn de overbreningsverhoudingen nou ook heel anders tov een M40?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Mocht iemand het zijn opgevallen; de foto's doen het weer Rolleyes

Yellow240 schreef:Zijn de overbreningsverhoudingen nou ook heel anders tov een M40?

Ja best wel! eerst was 110km/h 4000rpm en dat is nu 3500/3450 rpm.
Het verschil lijkt misschien weinig maar is het wel een stuk prettiger. En de max snelheid (die ik aandurf :winkSmile is nu ook een stuk hoger. Maar hoe hard hij nou echt kan weet ik nog steeds niet...

In de tussentijd een paar kleine updates:

Ik heb nu een werkend oliedruk metertje. joepiedepoepie!

Ik heb wat aardig steenslag verf verwijderd van de dorepls. Wat een sck**t-kl*te-t*ring-h**renklus is dat zeg! 4 dikke koeklagen over elkaar!
Het onderste gedeelte laat ik lekker zitten want dat krijg ik er niet af, daar is het nog dikker pfff. En dat zit net onder de knik van de dorpel, valt toch minder op.
Het ziet er nu wel stukken beter uit. Oogt een stuk lager. Ik moet alleen nog wat kleine plekje die eronder vandaan kwamen bijwerken. Maar dat komt wel goed als het weer mooi wordt om te spuiten.

Er is een CDV setje ingebouwd met afstandbediening Cool Moet alleen nog aangesloten worden op de toeter of een *TWEET TWEET* geluidje (grapje)

De scheel stoeltjes zitten lekker maar staan nog steeds in de woonkamer.... :redface:

Dat was t weer
Antwoord
Hoe heb je die oliedruksensor aan de gang gekregen? Ik heb die metertjes van de oliedruk en olietemperatuur een jaar na dato nog steeds niet werkend :lol:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
laat die laag voorbij de knik maar zitten, daar krijg je snel steenslag en dan de rest.. desnoods overspuitbare coating er over en in de kleur zetten..

heb je het "T-tje" van Boele gebruikt? Nu even in de gaten houden of de boel niet lekt..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Lekt wel inderdaad, nog geen zin en tijd gevonden op het opnieuw aan te draaien :redface: hehe

Dorpel is nu weer netjes zwart onder die knik Confusedmile:
Antwoord
frox schreef:Wat een sck**t-kl*te-t*ring-h**renklus is dat zeg!




Bedoel je daarmee dat het niet fijn was?
Groeten van Frans
Antwoord
De laatste tijd een beetje bezig geweest met poetsen.

Eerst aan de gang geweest met de klei van McGuiars. Echt gaaf om te zien dat die klein al die kleine teer- en roetspettertjes opneemt.
Werkt dus echt Cool

Hier een stukje van het dak dat ik eerst had gekleid en daarna gepoetst. Echt een bizar verschil Confusedmile:

[Afbeelding: beeld%25201.jpg]

En hier een glimmende motorkap. Op dit moment was hij nog niet eens gepolijst, alleen gekleid. :eyebrows:
(links op de foto moest wel nog uitgewreven worden)

[Afbeelding: beeld.jpg]
Antwoord
Ja dat kleien, en zeker het polijsten is de moeite 100 procent waard!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% EduardW 36 21.332 23 January 2020, 12:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  de gele banaan; 245 uit 1976. jero 2 3.788 4 November 2010, 13:29
Laatste bericht: Dopski
  onze lieve gele zweedse tank da goose 16 10.572 28 June 2006, 13:53
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)