Topics: 3
Donderdag 14 juni 2012 staat er op het kentekenbewijs. Dat is de datum van overschrijving en tevens de dag dat ik trotse eigenaar werd van een Volvo 142 uit 1970.
Gekocht voor een nette prijs en overtuigd van de betrouwbaarheid reed ik ermee naar huis. Wat was dat genieten! Lekker in de "nieuwe" Volvo terugcruisen van Dordrecht naar Arnhem.
Natuurlijk zijn er een paar minpuntjes aan deze oldtimer. Daarom ben ik ook lid geworden van dit forum om kennis op te doen om het wagentje netjes te maken en te houden.
Twan
Volvo 244DL ' 78
Mooi! Hoeveel km's, en wat wat voor B20 ligt erin? Wel zonde van de kleur van het portier. En nog even sierstrip + embleem op het rechter voorscherm plaatsen.
Enne, schapenvacht-interieur?
keter schreef:Mooi! Hoeveel km's, en wat wat voor B20 ligt erin? Wel zonde van de kleur van het portier. En nog even sierstrip + embleem op het rechter voorscherm plaatsen.
Enne, schapenvacht-interieur?
Hee Keter,
teller staat nu op +/- 277k km, dagteller is helaas stuk :confused:
Het is een B20a voor zover mijn kennis reikt, eentje met enkele carburateur. Sierstrippen + embleem heb ik erbij gekregen, dat ga ik dit weekend in orde maken. Zit zo'n embleem trouwens alleen rechts of ook links? En het embleem dat ik erbij heb is iets anders dan het embleem achterop. Dit weekend gaat ook de schapenvacht eruit

mile: De voorstoelen zijn van een 240er volgens mij, zijn een stuk "moderner" dan de achterbank. Wellicht dat ik ooit een origineel 142 interieur er weer in maak.
Volvo 244DL ' 78
Topics: 84
15 June 2012, 09:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 June 2012, 10:04 door Marc1970.)
Kleurverschil hoort helemaal bij rood, prachtig zo. Het modeljaar is 1969 denk ik zo aan de spiegel en de ontbrekende hoofdsteunen te zien.
Ik denk dat kentekens toen bij import werden uitgereikt als de auto bij de dealer aankwam, en de eerste toelatingsdatum vanaf de eerste verkoop was.
Betrouwbaar is het woord.
Edit: Oh ja deze stoelen zijn veel te hoog, de org. komen niet boven de deurrand uit. Op www. zijn genoeg foto's van emblemen te vinden en waar ze moeten.
Het modeljaar volgt uit de letter in het chassisnummer, S is 1969, T is 1970.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Kleurverschil hoort helemaal bij rood, prachtig zo. Het modeljaar is 1969 denk ik zo aan de spiegel en de ontbrekende hoofdsteunen te zien.
Ik denk dat kentekens toen bij import werden uitgereikt als de auto bij de dealer aankwam, en de eerste toelatingsdatum vanaf de eerste verkoop was.
Betrouwbaar is het woord.
Edit: Oh ja deze stoelen zijn veel te hoog, de org. komen niet boven de deurrand uit. Op www. zijn genoeg foto's van emblemen te vinden en waar ze moeten.
Het modeljaar volgt uit de letter in het chassisnummer, S is 1969, T is 1970.
Hallo Marc,
Dat kleurverschil ben ik helemaal met je eens, dat heeft ook zo zijn charmes

In het kentekenbewijs staat een T, dus 1970 en "142-124" als type.
Volvo 244DL ' 78
Topics: 60
Kleurverschil is weer helemaal in anno 2012 :wink: Mijn 240 heeft het ook. Mooi ding hoor! Het oude front en de lange versnellingspook vind ik het mooiste van de oude 144's. Ik had hem op Marktplaats zien staan. Die was mooi geprijsd!
Topics: 18
Leuke bak! Ook HTS student? Ik heb zelf 2 stuks 245, waarvan de blauwe 84er ook vrijwel dagelijks te spotten is op het parkeerdek
Ziko schreef:Leuke bak! Ook HTS student? Ik heb zelf 2 stuks 245, waarvan de blauwe 84er ook vrijwel dagelijks te spotten is op het parkeerdek 
Ja! Die heb ik wel eens gezien ja haha! Gaaf, kom eens langs in de SEM-ruimte vandaag anders? Ken je die groene 245 ook? Die is van maatje van me, ook van de HTS
Volvo 244DL ' 78
Topics: 38
Mooie kar! Veel plezier ermee!
Groeten, Boele
Topics: 18
Oh jammer ik heb je berichtje net gemist! Ik was vandaag alleen even op school voor een bespreking met Rini van Tiel, heb nu vakantie en ben weer thuis in Zeeland, in augustus ben ik er pas weer haha. Dan moeten we maar eens wat afspreken, is altijd leuk

Ja die groene ken ik ook wel ja, die met ronde koplampen toch? Heeft ook nog een tijdje onder het parkeerdek gestaan zonder motor?