Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alweer een 240... (nu met meer turbo)
Ze zien er weer superfris uit. Alleen nog een centercap regelen Wink
Antwoord
DennisvdB schreef:Ze zien er weer superfris uit. Alleen nog een centercap regelen Wink
...zie de S40 kapjes van "Geeltje"...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
JW, ben erg benieuwd naar je bevindingen bij Wheelcare. Wat ze precies hebben gedaan en wat de uiteindelijk kosten zijn geweest.
Jouw Polarisen waren ook aardig afgebeuld toch?

Moet binnenkort eigenlijk weer een zaterdagochtend Geijsteren plannen...
Antwoord
Maak er zondagochtend van
Antwoord
jo dan gaat ik ook wel effe mee voor de gezelligheid zeg maar Wink!!
Antwoord
Lol!!

JW ziet er goed uit, hoe bevallen de banden, nat/droog?
Antwoord
Jambon schreef:...zie de S40 kapjes van "Geeltje"...

Ok mooi, zal even kijken! Heb nog 4 matige Polaris kapjes en 1 nieuw polaris kapje.

Drk schreef:JW, ben erg benieuwd naar je bevindingen bij Wheelcare. Wat ze precies hebben gedaan en wat de uiteindelijk kosten zijn geweest.
Jouw Polarisen waren ook aardig afgebeuld toch?

Moet binnenkort eigenlijk weer een zaterdagochtend Geijsteren plannen...

Wheelcare was goed. De velgen hadden enige stoeprandschade, lak echt slecht, enkele diepe krassen over de spaken en 2 of 3 velgen hadden schade doordat een setje dolgedraaide wielsloten er af gehaald zijn. Krassen, deukjes en lasspetters. Dus echt een flink afgebeulde set. 2 velgen hadden ook een kleine slag.
Uiteindelijk heeft 4 stuks restylen en 2 er van richten 345 euro gekost incl btw. Voor het repareren van die extra beschadigde inserts en de omgeving er van is niets extra gerekend. Heel duidelijk, geen verrassingen achteraf. In een week klaar, dat was ook heel fijn. De laag poedercoat is ook echt dik, daar is niet op bespaard.

Moest wel op enkele velgen flink wat lood maar dat kan ook aan de banden gelegen hebben.

Kom gerust langs!

DennisvdB schreef:Maak er zondagochtend van

nick740 schreef:jo dan gaat ik ook wel effe mee voor de gezelligheid zeg maar Wink!!

Ok, ok! zeker goed plan!

PB240 schreef:Lol!!

JW ziet er goed uit, hoe bevallen de banden, nat/droog?

Banden bevallen goed, tijdens de korte testrit die ik er mee gemaakt heb. Nat niet getest maar wel goede reviews over gelezen. We zullen zien! Deze week wss een langere rit maken (400 km) en dan weet ik meer. Helaas nog niet opnieuw uitgelijnd maarja. Dat moet dan maar over een week of 2 ofzo.. Denk niet dat ik de banden meteen scheef afslijt, de vorige sleten ook niet gek af maar de auto wilde ook niet altijd mooi rechtdoor. Niet 100% dus.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Kleine update. afgelopen zomer niet zo heel veel gesleuteld. wel naar de Nurburgring geweest, dat was leuk. Auto deed het goed, grip met deze banden echt goed. nu ken ik de bochten niet goed genoeg om harder te rijden maar kon toch wel wat redelijke auto's bijgehouden in enkele bochten en heb een stuk of 5 mensen ingehaald.
De dag voor de trip naar de ring nog de baksteun gefixt, die doet het nu goed.

[Afbeelding: imag0089gn.jpg]

Als test ff gemaakt met een m47 steuntje en een stuk dikke koker, ben een ontwerpje in solidworks aan het tekenen om met de waterstraalsnijder uit te snijden dat wat eleganter is. De rubber steun is een industriele trillingsdemper van een euro of 10, stuk goedkoper dan origineel en wat steviger.

Afgelopen week had ik weer wat tijd en toen heb ik de achterruitenwisser gefixt, die deed het al een hele tijd niet meer. Ik had jaren terug al de kabels vervangen door nieuwe kabels van Volvo maar na een paar jaar hield de ruitenwisser er weer mee op. Blijkt dat de kabel klem zat onder de scharnier, dus zowat doorgesneden. Dat stuk er tussen uit gehaald en nog wat kabels er bij gestoken voor centraal slot en toen deed alles het weer.

Ook de achterremmen aangepakt. Tijdens het schoonmaken van de klauwen zag ik dat er een seal stuk was dus nu ik wat tijd had de boel gereviseerd.

[Afbeelding: imag0027zt.jpg]

ontroesten in een bak met soda en wat stroom er op. ging goed, voor de details nog in de ultrasoonreiniger met fosforzuur oplossing. even met de staalborstel er over en toen had ik dit:

[Afbeelding: imag0051lt.jpg]

Vervolgens de zuigers met scotchbrite schoongemaakt, nieuw bevestigingsmateriaal, laagje of 2 Brantho Korrux glitzersilber, nieuwe afdichtingen en ontluchtschroeven etc en het was weer netjes. Blokjes waren niet echt meer je van het maar had geen nieuwe liggen.

[Afbeelding: imag0060rk.jpg]
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Mooi werk JW.
Antwoord
idd, ziet er goed uit!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.435 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.015 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 3.119 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 104.495 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 478.184 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69
  Mijn nieuwe aanwinst!! En alweer rood! KennOne 3 4.991 24 January 2017, 10:22
Laatste bericht: dwarswind
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 97.579 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)