Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Je bent toch van plan om coilovers te maken Dirk? Heb me er nooit in verdient, maar wat zijn het nou precies?
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Simpel gezegd: schroefset. For moar low
Berichten: 3.259
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Berichten: 184
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2009
Rob schreef:![[Afbeelding: dvsco3.jpg]](http://www.dvs.net.au/dvsco3.jpg)
Vraagje over de bovenste plaatje. Ik zie een Aluminium blokje onder de poot zitten, is dat om de onderste draagarm weer in originele positie terug te brengen nadat je de auto verlaagd hebt en dus de draagarm minder onder een hoek staat?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Klopt. Als je het honderd procent netjes wil doen dan hoort dat blokje er nog onder. Word echter vaak achterwege gelaten bij geringe verlaging. Met schroefveren kun je een stuk verder omlaag en is dat blokje wel aan te raden.
Berichten: 184
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2009
Drk schreef:De B23E blijkt een B21E te zijn. Ik blijf hem nu gewoon als B19 rijden. Enkel de versnellingsbak wisselen. Helaas heb ik van de week een complete pakkingset gekocht voor een B23. Hopelijk kan deze terug naar VOMD.
He Dirk, welk merk pakkingen zijn het? en voor het volledige blok? Dan heb ik misschien wel intresse ivm mijn projectje
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Hansepans schreef:Vraagje over de bovenste plaatje. Ik zie een Aluminium blokje onder de poot zitten, is dat om de onderste draagarm weer in originele positie terug te brengen nadat je de auto verlaagd hebt en dus de draagarm minder onder een hoek staat?
Dat is het eerste plaatje waarbij ik het daadwerkelijk als blokje zie. Een vriend van me heeft deze blokjes ook al gemaakt, maar wij hebben er een gat met de diameter van de schokbreker in gemaakt, zodat je de schokbreker nog vier centimeter kunt laten zakken. Geen gedoe met korte schokbrekers enzo, maar gewoon originele schokbrekers en toch flink wat verlaging. Ben benieuwd hoe het uitpakt.
Deze pakkingset is het trouwens. Laat snel weten of je hem wilt, want hij moet binnen 2 weken terug.
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
skidje schreef:Dus de oude M47 heeft nog niet veel haast? Ergens 2e helft augustus afspreken? Of moettie er snel onder?
Nee, hoeft niet heel snel. 2e helft augustus is goed. Combineer ik de bak vervangen met de achterste krukaskeering. Even Dennis lief aankijken en die lelijke 244 van de brug afstoempen.
Berichten: 184
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2009
Drk schreef:Dat is het eerste plaatje waarbij ik het daadwerkelijk als blokje zie. Een vriend van me heeft deze blokjes ook al gemaakt, maar wij hebben er een gat met de diameter van de schokbreker in gemaakt, zodat je de schokbreker nog vier centimeter kunt laten zakken. Geen gedoe met korte schokbrekers enzo, maar gewoon originele schokbrekers en toch flink wat verlaging. Ben benieuwd hoe het uitpakt.
Deze pakkingset is het trouwens. Laat snel weten of je hem wilt, want hij moet binnen 2 weken terug.
Ik benieuwd hoe het uitpakt met de blokjes, de redenering klopt volgens mijn wel. Goeie theorie, nu de praktijk.
Betreft de pakkingset, ik pas ff. Ik wil eigenlijk een setje van Reinz/Rainz (weetikhet) hebben.