Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Turbo icm LPG gaat prima, alleen figuren waar 't mis bij gaat zijn dan ook de figuren die gewoon een low-budget LPG-installatie goed werkend op een turbo denken te kunnen krijgen.

Gewoon wat extra investeren om je LPG-installatie te upgraden en je kan er zo een leuke turbo van maken.

En een LH-Jetronic systeem is lekker simpel (gemakkelijker dan K-Jetronic vind ik).
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
BartWillem schreef:Turbo icm LPG gaat prima, alleen figuren waar 't mis bij gaat zijn dan ook de figuren die gewoon een low-budget LPG-installatie goed werkend op een turbo denken te kunnen krijgen.
Gewoon wat extra investeren om je LPG-installatie te upgraden en je kan er zo een leuke turbo van maken.
En een LH-Jetronic systeem is lekker simpel (gemakkelijker dan K-Jetronic vind ik).
ja idd. sowieso kosten lpg injectie delen niet echt veel, voor paar 100 euro heb je alles behalve tank (en dat heeft Patrick al) voor goede dampgasinjectie. Moet je wel in Polen bestellen maar dat is geen probleem.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Ik zou voor het turboproject gaan iig, want met die carbs ga je de LPG tank echt leegslurpen + zie maar is een LPG mengstuk te vinden daarvoor
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
ZwerverRoodbaard schreef:zie maar is een LPG mengstuk te vinden daarvoor 
Tinus...
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
En 180 pk uit een n/a carb motor zijn leuk op het circuit maar een draak in de file.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
ik heb wel begrepen dat ze in Zweden met goed bewerkte koppen, goede chips of nog beter individuele carbs, header, dikke nokkenas etc best 200 pk er uit halen zonder heel gek te doen, als je de betere folkrace recepten kunt volgen hoeft dat echt geen vermogen te kosten. Ideaal in de file is het niet nee. Maar met gas is het nog minder goed te combineren denk ik.
mocht je voor andere carbs gaan, 4 mikuni cv carbs van een motorfiets lijkt me ook wel wat. stuk moderner dan wat je normaal op auto's kunt vinden en een setje kost soms maar 75 euro... moet je wel zelf meer research doen en spruitstuk etc maken.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Tsja, het moet natuurlijk wel goed lopen en praktisch zijn voor dagelijks gebruik. Het liefst hou ik m'n eigen blok, omdat die pas 130.000 gelopen heeft. Ik hoef er geen racemonster van te maken, maar er moet wel een stuk meer pit in zitten dan dat er nu in zit. Ik wil die E36 BMW's op de Nurburgring toch wel bij kunnen houden
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Dan schroef je daar een turbo op. Hmmm word een lastig verhaal :-P
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Zo'n ouderwetse Volvo Turbo R-sport kit speciaal voor carburateurs!

Zal wel duur worden denk ik, laatst kwam zo'n set toch voorbij op Ebay of Marktplaats?