Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Ik ben nauwelijks een Volvo expert te noemen, maar ik denk dat je meer moet doen om 180 pk uit een 2,3 l blok te halen met carbs, zeker als het een 8-klepper is. Hoge compressiezuigers, een redelijk scherpe nokkenas (zo scherp dat goed stationair laten lopen een kleine uitdaging wordt), spaghetti uitlaatspruitstuk. Allemaal goed te doen, maar dat gaat flink in de papieren lopen. Tel voor de grap nog wat sportluchtfilters erbij op, een breedbandlambda voor de afstelling, sportuitlaat, gasbediening.
Maarrrr... Wel te gek om te doen. Ik deed dat met bmw 02tjes

Dus veel foto's plaatsen als je ervoor gaat!
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
2 August 2012, 23:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 August 2012, 09:01 door Yellow240.)
BartWillem schreef:Zo'n ouderwetse Volvo Turbo R-sport kit speciaal voor carburateurs!
Zal wel duur worden denk ik, laatst kwam zo'n set toch voorbij op Ebay of Marktplaats?
Op LPG, wordt een beetje lastig denk ik

. Maar morgen is mijn Pipercross luchtfilter binnen. Kijken of ie iets beter ademt. Vervangen moest toch. M'n luchtfilter zat er al anderhalf jaar en 25000 km in... Ook ff laten keuren voor dit jaar.
En ja, de stap naar 150 pk zal makkelijker zijn. Ik blijf gewoon beetje bij beetje upgraden tot ik het leuk genoeg vind.
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
En ik heb het in bovenstaande reply over dubbele carburateurs. Webers, Dellorto, Mikuni.
Filmpje van een 2002 met Webertjes en 292 gr nokkenas. Misschien 150pk (maar ja, auto weegt minder dan 1000kg).
http://www.youtube.com/watch?v=joQ3kOIw5BA
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Wel een filmpje van het geluid Uploaden met die nieuwe filter
245L VAN
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Ik denk dat het wel meevalt hoor
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Yellow240 schreef:Op LPG, wordt een beetje lastig denk ik
. Maar morgen is mijn Pipercross luchtfilter binnen. Kijken of ie iets beter ademt. Vervangen moest toch. M'n luchtfilter zat er al anderhalf jaar en 25000 km in... Ook ff laten keuren voor dit jaar.
En ja, de stap naar 150 pk zal makkelijker zijn. Ik blijf gewoon beetje bij beetje upgraden tot ik het leuk genoeg vind.
Paar aanpassingen in je LPG-systeem en het gaat prima met die turbo-kit.

Zo'n kit is alleen wel vrij prijzig, want ze zijn best zeldzaam.
Berichten: 570
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Ik zou je eens orienteren op nokkenassen, flowen van in en uitlaatpoorten, spruitstuk ik denk dat je hier veel verschil kunt gaan maken kwa pk's
En dit tegen een redelijk budget, je moet binnenkort toch de distributieriem vervangen gezien de km stand, dus de boel moet toch al een stuk open...
Tevens, wat wil je bereiken? een hoge topsnelheid of snelle acceleratie? je kunt hier "spelen" met de achterasoverbrengingen...
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
distributie is nog geen jr oud.. ;-)
flowen levert zeker op..!
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
BartWillem schreef:Paar aanpassingen in je LPG-systeem en het gaat prima met die turbo-kit.
Zo'n kit is alleen wel vrij prijzig, want ze zijn best zeldzaam. 
Tsja, dan liever injectie met turbo. Maar inderdaad Hans. Ik laat 'm binnenkort weer APK keuren, als daar niks geks (duurs) tevoorschijn komt laat ik eerst m'n wielranden netjes maken en dan kan ik gaan sparen voor upgrades. Koni's of Bilsteins lijken me ook wel een mooie upgrade. Hij ligt nu al best goed op de weg, maar wat extra vermogen voor op het rechte stuk is ook altijd leuk. Misschien is 150/160 pk wel een wat meer acceptabel streven.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Voor injectie met turbo was 180 ook goed haalbaar geweest ;-).