Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De banaan
Ik ben nauwelijks een Volvo expert te noemen, maar ik denk dat je meer moet doen om 180 pk uit een 2,3 l blok te halen met carbs, zeker als het een 8-klepper is. Hoge compressiezuigers, een redelijk scherpe nokkenas (zo scherp dat goed stationair laten lopen een kleine uitdaging wordt), spaghetti uitlaatspruitstuk. Allemaal goed te doen, maar dat gaat flink in de papieren lopen. Tel voor de grap nog wat sportluchtfilters erbij op, een breedbandlambda voor de afstelling, sportuitlaat, gasbediening.
Maarrrr... Wel te gek om te doen. Ik deed dat met bmw 02tjes Smile Dus veel foto's plaatsen als je ervoor gaat!
Antwoord
BartWillem schreef:Zo'n ouderwetse Volvo Turbo R-sport kit speciaal voor carburateurs! Smile Zal wel duur worden denk ik, laatst kwam zo'n set toch voorbij op Ebay of Marktplaats?

Op LPG, wordt een beetje lastig denk ik Wink. Maar morgen is mijn Pipercross luchtfilter binnen. Kijken of ie iets beter ademt. Vervangen moest toch. M'n luchtfilter zat er al anderhalf jaar en 25000 km in... Ook ff laten keuren voor dit jaar.

En ja, de stap naar 150 pk zal makkelijker zijn. Ik blijf gewoon beetje bij beetje upgraden tot ik het leuk genoeg vind.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
En ik heb het in bovenstaande reply over dubbele carburateurs. Webers, Dellorto, Mikuni.

Filmpje van een 2002 met Webertjes en 292 gr nokkenas. Misschien 150pk (maar ja, auto weegt minder dan 1000kg).

http://www.youtube.com/watch?v=joQ3kOIw5BA
Antwoord
Wel een filmpje van het geluid Uploaden met die nieuwe filter
245L VAN
Antwoord
Ik denk dat het wel meevalt hoor Wink
Antwoord
Yellow240 schreef:Op LPG, wordt een beetje lastig denk ik Wink. Maar morgen is mijn Pipercross luchtfilter binnen. Kijken of ie iets beter ademt. Vervangen moest toch. M'n luchtfilter zat er al anderhalf jaar en 25000 km in... Ook ff laten keuren voor dit jaar.

En ja, de stap naar 150 pk zal makkelijker zijn. Ik blijf gewoon beetje bij beetje upgraden tot ik het leuk genoeg vind.

Paar aanpassingen in je LPG-systeem en het gaat prima met die turbo-kit. Smile Zo'n kit is alleen wel vrij prijzig, want ze zijn best zeldzaam. Sad
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Ik zou je eens orienteren op nokkenassen, flowen van in en uitlaatpoorten, spruitstuk ik denk dat je hier veel verschil kunt gaan maken kwa pk's

En dit tegen een redelijk budget, je moet binnenkort toch de distributieriem vervangen gezien de km stand, dus de boel moet toch al een stuk open...

Tevens, wat wil je bereiken? een hoge topsnelheid of snelle acceleratie? je kunt hier "spelen" met de achterasoverbrengingen...
Antwoord
distributie is nog geen jr oud.. ;-)

flowen levert zeker op..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
BartWillem schreef:Paar aanpassingen in je LPG-systeem en het gaat prima met die turbo-kit. Smile Zo'n kit is alleen wel vrij prijzig, want ze zijn best zeldzaam. Sad

Tsja, dan liever injectie met turbo. Maar inderdaad Hans. Ik laat 'm binnenkort weer APK keuren, als daar niks geks (duurs) tevoorschijn komt laat ik eerst m'n wielranden netjes maken en dan kan ik gaan sparen voor upgrades. Koni's of Bilsteins lijken me ook wel een mooie upgrade. Hij ligt nu al best goed op de weg, maar wat extra vermogen voor op het rechte stuk is ook altijd leuk. Misschien is 150/160 pk wel een wat meer acceptabel streven.
Antwoord
Voor injectie met turbo was 180 ook goed haalbaar geweest ;-).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  de gele banaan; 245 uit 1976. jero 2 3.788 4 November 2010, 13:29
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)